Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Äta bör man............

Av Love - 23 april 2010 15:49

Vill börja med att tacka er alla för vänliga kommentarer.

 

Här hos oss är det mycket som händer nu i helgen.

Vi förjar med gårkvällen  som vi tillbringade på en grekisk restaurang där Michelle praktiserar.

Hon går andra året på Hotell och restauranglinjen och trivs jättebra, egentligen skulle hon vara klar i år men började på "Barn och ungdom"ett år.

Eftersom hon kände att det inte var rätt för henne så böt hon inriktning och har nu kommit rätt.

Det är inte lätt när man är 18 år att veta vad man vill syssla med senare i livet.   

Det var mamma Elinor, bror Lukas och morfar som var med.

  

    

Michelle tog upp beställningen och vi beställde grekiskt bröd med tzatziki som förrätt, grillade spett med goa såser och potatisgratäng samt glass med frukt och grädde till efterätt.

  

Maten var jättegod och ägarna bjöd på efterätten.

Dom är så nöjda med Michelle och har frågat om hon vill servera på ett  grekiskt barndop med över 200 gäster.

Ett bra sätt för henne att tjäna lite extra.

Det var en trevlig kväll och mätt och nöjd låg jag sen i sängen och tänkte på hur mycket jag har att vara lycklig över..

 

Så blev det fredag och vi blev hämtade av Jill och Kent för att åka på en Europeisk matmarknad i Örebro.

Det var knallar från olika delar av Europa. Varje knalle representerar sitt eget land klädd i traditionsenliga kläder och färger.

En fröjd för alla smaksinnen så vi handlade på oss en del.

Polska kryddkorvar, italienska ostar, oliver inlagda med olika smaker från Grekland , fetaost, sylt mm.

 

Skulle ha kunnat köpa massor av porslin men skåpen är redan fulla så det blev några vackra muggar bara.

 

Sen bar det av till systemet för vin måste vi ha till dessa gosaker och även några panrice när vi ska ha en mysig kväll med Jill och Kent.                     

Vi avslutade vår stadstur på konditori Vasa, vart annars.  

 

Ska nu vila ett par timmar innan vi låter smaklökarna få avgöra om vi köpt bra eller dåliga grejor. Vinet vet jag i alla fall är gott så det så.

 

  

                         Kram från er vän Love.

 
 
Ingen bild

Anna

23 april 2010 16:43

Vilka roliga saker ni har gjort blir faktiskt lite avundsjuk för här ligger vi sjuka i förkysning så det blir ingen rolig helg. Kul att se på alla kort också allt blir mycket mer levande då och man känner sig på något sätt med.
Ja man kan inte fatta att ens barnbarn är så stora och ibland känns det lite skrämande för vi blir ju inte yngre. Nu ska ni ha en trevlig kväll hos era vänner med gott vin och ostar.
Kram
Anna-Panna.

 
Lena

Lena

23 april 2010 19:55

Mitt barnbarn går samma utbildning som din Michelle...han fyller 17 till hösten och har alltså snart gått sitt första år.
Mycket fina bilder på allt ni företagit er...från härlig middag till shopping och vidare god fika...ser riktigt frestande ut =D
En fortsatt skön fredag med kram önskar jag dig vännen!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 april 2010 07:20

Vad fina barnbarn ni har,och vad kul att Michelle
har hittat rätt när det gäller utbildning.Mysigt och kul att gå på Matmarknad och få pröva på lite olika saker.Så mycket fina kort vi får ta del av.
Önskar dig en bra och fin helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

24 april 2010 07:59

Wow, vad Ni är snygga alla kvinnorna i familjen P :) Du ser urfräsch ut Love :)

Hoppas maten smakade bra och att vinet var gott. I eftermiddag börjar vi på spårkurs med Theo, det ska bli roligt.

Kram Mia

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

michelle

24 april 2010 10:33

det var jätte kul att ni kom förbi, hoppas att ni blev nöjda? jag ska inte servera på dopet (han fick inte ta med egna servetriser)däremot har jag fått extra jobb där, är jätte glad! ha en bra helg, hälsa morfar. massa kramar!

 
Kerstin

Kerstin

24 april 2010 14:59

Vilken härlig marknad ni var på. Ja allt du skriver tyder på att ni haft en trevlig tur med fint väder. Ha en skön Lördagskväll med allt gott ni inhandlat

http://farna.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

25 april 2010 09:31

Kolla din mailbox vännen..

Kram

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 april 2010 13:20

Oj, så trevligt och roligt ni har haft det - och vilka fina barnbarn!
Så många läckerheter både på era bord och på marknaden och de där kopparna var ju bara för ljuvliga. Vi har också fullt i skåpen, suck.
Önskar dig en fin fortsättning på söndagen.
Varma och soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

25 april 2010 22:54

Hej Love!
Ja nu har ni väl kommit hem från Stockholm och bsöket hos sonen med familj. Förstår att ni haft en fin helg tillsammans!!
Antar att du visar oss lite bilder senare...
Här har det inte hänt mycket. Jag har mest suttit...som du kan se...i bloggen..jobbigt och tråkigt o ont...
Skickar er båda en stor kram!!! Och önskar er båda en GOD NATT!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

26 april 2010 21:22

Din helg har varit toppenbra ser jag och vilken god mat ni har ätit, jag blir riktigt sugen.
Idag har vi haft en riktigt varm och skön dag med många plusgrader.

Kram

Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

27 april 2010 02:15

Kära Love Vännen !!!
Oj, vad Våren är långt framkommen hos er,grönt med blommor och blader, de sålde Pense`er här på CoopForum,Men jag tycker det är för tidigt ,för de stackars blommorn nu i nattkylan, våren är sen hos oss i år...Vi har fortfarande snö....Också ni ser ju ut att ni haft en gemytlig helg med era nära och kära....Festen i lördags blev helt lyckat, de sista gästerna gick hem efter klockan 2på natten ,och jag har varit fruktansvärd trött de här dagarna,så jag har fått ta igen mig regält......HA det så gott i Vår-värmen vännen, men vi skulle få en kylig Valborg......FÅNGA DAGEN...KTAM IA.....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

27 april 2010 17:02

Å, va gott det lät med restaurangbesöket! Jag ÄLSKAR tzatsiki! Det är ju såå gott och passar till ALLT! =)
Duktig hon är, Michelle. Kul att få servera familjen så där! =)

Va spännande det lät med matmarknad! Det har jag aldrig varit på. Är det en återkommande tradition i Örebro kanske..? Låter jättemysigt i alla fall! =)

Må så gott lilla Love!
Många kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards