Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

En olycka kommer s....n e...m

Av Love - 10 december 2010 17:31

                              Hej i vårt vinterland.

 

Här står inte livet still. Det som hänt  är att jag blev hundbiten i förrgår. Ja det var min gulleprins som fastnade med baktassen ordentligt mellan ett stålbleck  och kom inte loss.

 

Det var mörkt men jag visste hur jag skulle hjälpa honom. Tyvärr såg han inte vad som var på gång utan skrek hjärtskärande så ont gjorde det och så vände han sig om och bara högg mig i handen.

 

Jag lyckades i alla fall få loss honom men då rann blodet ordentligt och jag tvättade och la om såret som var rätt djupt.

Gaius var olycklig det märktes och han ville bara slicka mig och vara väldigt nära. Jag älskar verkligen denna hund.

 

Eftersom jag inte hade stelkrampsskydd så var det vårdcentralen dagen därpå och då var handen ordentligt svullen och jag hade ont. Där tvättade dom efter konstens alla reglar och bandagerade sen blev det spruta i samma arm och nu äter jag penicilin.

 

Har inte kunnat skriva något men i dag är det bättre och i kväll ska vi gå på liten fest i idrottshuset.

Ska spela in Idol så jag kan titta när jag kommer hem.

 

Det är helg och redan 3:e advent.

Hoppas ni alla mina vänner får en fin helg och tack för era kommentarer.

 I morgon kommer jag och hälsar på.

                                   Kram

                                   Love.

     

 

 
 
Sita

Sita

10 december 2010 18:15

Så tråkigt att han bet dej. Kan vi ses den 20 dec i Örebro? Ska in o köpa några julklappar då. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

11 december 2010 00:07

Min kära syster LOVE!!!
Nu får det vara slut..på olyckorna!!! Stackars både dej och Gauius, att det blev på detta viset!!! Tänk när olyckan är framme..vad det kan hända... Och man kan förstå Gauuis, han bet ju inte dej för att han var arg på dej...han blev väl rädd och fick panik...OCH att det gjorde så ont i hans fot!
Bra att du åkte dagen efter och fick hjälp, stelkrampsspruta och antibiotika för bettet.
Hoppas att du hinner piggna till och kan snart börja använda din hand igen. Kan förstå att du har mycket praktiskt nu inför julen som du "skall stå i"...baka och förbereda en hel del inför helgen. Även om vi försöker att "dra ner" på vissa saker, så är det en hel del i allafall..som ligger på kvinnans lott..och som MÅSTE göras.
På lördag eftermiddag så skall Lasse o jag ha lite gäster här hos oss i Kolsva...Vi blir 7 stycken..och vi skall äta skinksmörgås och JULGRÖT. Så nu har jag griljerat skinkan (som jag köpt färdigkokt) och kokat risgrynsgröten så att det är bara att värma den på eftermiddan när vi skall äta.
Sen åker vi till E-tuna på söndag. Och vi skall ha med Sara och Sofie med oss till Ikea och äta julbordet. Maria avstår, hon ville jag också bjuda.
Och vi ligger över tills på måndag (katterna har vi med oss) och så på morronen så skall vi vara på Samias dagis och vara med på LUCIAFIRASNDET där. Maria jobbar då så vi är "stand in"...och det är roligt för oss att vi kan och får vara med!
I dag har vi haft en solig o fin dag, Varit med en promenad i skogen tillsammans med en granne och hennes hund.
Känner mig redan trött...så snaart så går jag nog upp och lägger mej.
I morronbitt så har ju Lasse sina vänner..och dom skall prata o fika och en av den ansvarar för V75 raden. Lasse gjorde raden förra veckan.OCH det blev vinst, som dom sprar och delar till sommaren när vi reser..det lbev ca 6000 kr..
Bättre än ingenting...
Kram till dej och Leif!!! Var nu rädd om dej och ta det försiktigt så att det inte händer nån mer llycka med dig!!!
Systeryster Margit o Lasse hälsar!!
Önskar er alla en trevlig o fin 3:e ADVENT!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

11 december 2010 07:14

Stackars lilla Gaius så ont det måste ha gjort. Skönt att höra att det gick bra för dig och att du fick en spruta.
Önskar dig och din familj en bra Tredje Advent
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 december 2010 16:37

Så dumt det kan bli, men tur att både du och lille vovven klarade er så bra.
Just nu ligger Abbe i soffan här bredvid mej, sonen är hos sin storebror med familj och då får Abbe vara här några timmar eftersom deras lille hund inte vill leka så intensivt som Abbe vill och då skäller hon i högan sky och det blir ju onekligen lite jobbigt.

Önskar dej en riktigt trevlig tredje advent!
Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lamebrgsfrua

11 december 2010 18:15

Men kära go'a Love så tokigt det kan bli. Naturligtvis menade inte Gaius att göra dig illa, han blev väl bara så stressad av situationen. DEt visar ju hans beteende nu efteråt.
Vilken vacker bild du visar oss. Jag älskar blink och glitter, så det här är helt i min smak.
Önskar dig och din Leif en skön helg!
Mina varmaste kramar.
Lambergsfrua

 
Gunilla

Gunilla

11 december 2010 18:16

Men kära vän så olyckligt att Gaius råkade bita till dig.
Bra att du kunde ta dig till vårdcentralen och få stelkramps spruta iaf.
Jag själv blev biten av mina katter som jag hade när jag bodde i sthlm för många år sedan, men det var mitt eget fel den gången.
Fick ta mig till akuten för att få stelkramps spruta.

Hoppas du blir bra i din hand snart så du kan använda den igen.

Ha en trevlig 3:dje Advent.

Kram på dig vännen
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Inga-Lill

Inga-Lill

11 december 2010 21:31

Men fy hur det kan bli. Stackars både dig och Gaius.
Hoppas festen blev lyckad och ha en fortsatt trevlig Treje Advent.
*Kram*

http://ilsi.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

12 december 2010 07:54

Nämen jösses! Vad otäckt. Hoppas ni hade det trevligt på festen. Önskar dig en fin tredje advent! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sylvia

Sylvia

12 december 2010 14:56

En olycka kommer sällan ensam. Vilken otur du haft. Tycker så synd om din gulleprins Gaius som råkade göra sig så illa och samtidigt också sin matte. Sköt om er båda två och så önskar jag dig en trevlig Luciadag!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards