Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg under juni 2011

Av Love - 24 juni 2011 15:04

 


                            Min älskade Leif.

 

 

          Tack för 50 år med dig vid min sida.

           

                   Han går som en karl

                   Han ser ut som en karl

                   Med en kropp som en karl

                   och han kysser som en karl ska

                   Han har charm som en karl

                   Han är fräck som en karl

                   Nonchalant som en karl

                   och han rör sig som en karl ska

                   Men djupt där inne har han ett barnasinne

                   och jag ska ge allt vad jag har

                   till denna underbara karl

                   så han blir min för hela livet ut.

 

 

 

                

 

 

Det var midsommarafon 1960 som vi sa ja till varandra och lovade älska varandra i nöd och lust.

 

Inget äktenskap är utan problem och svårigheter ibland

men om kärleksbandet är väl förankrat så håller det.

 

Du är den jag älskar och respekterar för den underbara äkta man och vän du är. Nu kämpar vi vidare i många år till min älskade Leif.

 

  

 

                  Önskar alla mina vänner en fin

                  midsommarhelg.

                           

                              Kram

                              Love.

 

 

 

 

 

Av Love - 22 juni 2011 23:56

                                                  

                                                 Lukas!  

 

 I dag är det din dag och jag ser fram emot att få dela den med dig och dom andra i familjen samt dina vänner.

I 18 år har jag fått vara mormor till dig och du ska veta att det är lycka.

Tack för allt du ger och för att du vill bo hos morfar och mig.

 Detta kort är gammalt men du spelar fortfarande fotboll och gör bra ifrån dig.

 

 

 

Nu är klockan midnatt och jag ska sova så att jag är pigg till kalaset här i morgon.

 

  Morfar och jag önskar dig allt gott i livet och en härlig

                                 18-års dag.

 

                     Kram mitt älskade barnbarn.

 

          

Av Love - 20 juni 2011 10:11

 

Här är det mulet i dag men bakom molnen finns ni mina vänner och nu kommer lite om livet i Vildfagre.

 

Det har varit marknadsafton i Örebro och vi var där.

 Denna marknad började 1965 och har bara blivit större och större. Runt 30.000 personer detta år

 

Hela stan är en festplats med massor av uppträdanden tex. dansuppvisningar, musik, tivoli, och massor av stånd där allt finns att köpa.

 På många ställen dansade folk på gatorna som var avstängda för biltrafik. Det var som i ett annat land när alla släppte loss livsandarna.

Affärerna har öppet till 22 och ställde ut sina varor på gatan. Jag var inne tidigt så det var inte  mycket folk

då utan jag kunde handla i lugn o ro. Senare på kvällen var det inte lika kul med all trängsel .  

 

                

Detta är Fred som för två år sedan var världens starkaste man i sin viktklass.

 

     

Han skulle dra denna tunga bil och jag trodde aldrig han skulle klara det men nog fick han den en bra bit framåt.

Kanske för att Elinor och jag stod där och skrek som galningar.         Senare fick jag träffa Michelle och vi satt på en uteservering och drack Bacardi Brezzer. När mormor blev trött  (inte full) ringde hon efter Robin och dom skjutsade hem mig. Visst har jag det bra med så omtänksamma personer omkring mig.

 

      Nu har ytterligare en vecka gott och det är måndag.

Måndagar och torsdagar är numera mina "lediga" dagar då Leif är på "klubben" som han kallar dagverksamheten.

Det är ett helt fantastiskt ställe med massor av trevliga aktiviteter, härliga gäster och bra personal. Bra för oss båda.

 

Denna vecka ska jag förbereda inför midsommarhelgen då Lukas fyller 18 år och vi firar vår 50åriga bröllopsdag.

 

I går fick jag ett ryck och började måla panelen i hallen vit ni skulle se vad ljust och fint det blir. Nästa projekt blir köket för nu äntligen har Leif insett att det är för mörkt så jag har fått klartecken. Det tar tid för vissa att fatta men bättre sent än aldrig.

Lukas har sommarlov så där har jag bra hjälp både ute och inne. Ska väcka honom nu sen sätter vi igång.

 

                           Kram

                           Love.

 

  

Av Love - 14 juni 2011 22:06

                                     Tack

Maria, Sita, Pisan, Lillis, Gunilla, Irja, Margit, Kerstin, Monica, Anna, Kristina och Lilian för allt fint ni skrivit.

 

Ni har nog väntat på att höra av mig men vädrets makter satte stopp och min rauter la av efter ett rejält åskväder.

 

Nu är problemet åtgärdat och Love är fit for fight igen.

 

Detta inlägg blir kort men Leif ska börja på dagverksamhet på måndagar och torsdagar så det blir nog mina bloggdagar.

 

Tills dess önskar jag er alla det bästa och  ser fram emot att titta in hos er då.

                                  Kram

                                  Love.

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards