Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg under december 2011

Av Love - 31 december 2011 12:05

                                    

     

                     Jag vill tacka er alla för vänskap under året alla fina kommentarer,

                 telefonsamtal, och träffar. Önskar er nu ett riktigt Gott Nytt år.

                                                 Kram från Love.

                

                










Av Love - 26 december 2011 00:15

                      

                    Grattis vår älskade Michelle på din 20-årsdag.

I mitt hjärta öppnades ett rum den dagen du föddes. Rummet kan aldrig stängas och det är fyllt av alla underbara minnen du gett. Vi har följts åt genom glädje och sorg och att få vara din mormor är en lycka och jag är så stolt över dig du unga kvinna.

Önskar dig en underbar dag och all lycka i livet. Vi dyker upp under dagen.

Älskar dig mitt "stjärnöga"

 

Kram från mormor och morfar.   

 

                                          

 

 

Av Love - 22 december 2011 10:32

  

Jag önskar er alla en fridfull härlig GOD JUL.

                       Kram

                       Love.

 

Av Love - 18 december 2011 13:32

                 Jag önskar er en riktigt trevlig 4:e advent.

 

                      Så här ser min adventsljusstake ut man tager vad man haver.

 

  

 

                 Vi har nyss haft en kaffestund och tänt det fjärde ljuset.

 

Det är lungt o tyst här och jag känner ingen stress gör det jag vill men till vår lanthandel ska vi (ca 1 km) för fåglarna har nästan ingen mat och det ska mina småvänner ha.

  

Så fint att vackna upp i morse till ett vitt vinterlandskap och titta på mitt fågelträd.

 

I morgon kommer nya pengar från pensionen som ett bidrag så dom sista klapparna ska

köpas. Alla andra är inslagna och jag ska försöka få ihop några rim.

 

När jag ser alla fina bilder från era hem är det så roligt.

 Det pyntas och fixas bakas och lagas överallt i vårt avlånga land. Hoppas bara inte jobbet tar överhand utan att alla hinner

njuta och tänka på vilken underbar tid vi nu har. Gemenskapen och att tänka på andra och försöka hjälpa på något vis är budskapet med julen.

 Det går inte ut på hur städat vi har, hur mycket mat o bullar vi har, ej heller på hur många och dyra paket som finns under granen.

 

Lite bilder från ett snöigt Vildfagre bäst att passa på i morgon kan den vara borta.             

 

          Många kära hälsningar och kramar till er i vårt snöiga land.

                                                  


    Love.

 

 

 

Av Love - 15 december 2011 14:00

                                  Hejsan i julförberedelserna!


Jag hoppas ni inte jäktar utan njuter av dagen. Det gör jag för jul blir det i varje fall.

Snö däremot verkar det inte bli och det är synn speciellt för alla barn.


Bakade gjorde vi hos Elinor i helgen och la in i frysen annars tar det fort slut.

Dom flesta klappar är köpta och julkorten skickade.


Jag tycker om att både få och skicka julkort hänger upp dom vi får på ett band i hallen.

             

Så här såg det ut när barnbarnen bakade peppisar och bullar.


              






     


Leonard klädde balkongräcket med granris o lampor sen visade vi Totte hur fint det blev.


    

  


Jag var till sjukhuset i veckan och fick svaret på nya ryggröntgen.

Nu hade det blivit sämre så kirurgen sa att det skulle bli operation

av ryggen först och sedan höger knä. Känns väl både bra och dåligt.

Dom öppnar ca 2 dm och skär bort en del samt kniper av det yttersta på två kotor

för att det ska bli mer plats. Efter februari ska det ske och då måste Leif

vara på något demensboende under tiden för han klarar sig inte hemma själv.

Lukas tar ju hand om djuren och huset.


Våra dagar är verkligen upp och ner och jag kunde aldrig föreställa mig

hur jobbigt det skulle bli när vi fick beskedet. Vet ju att ingenting blir bättre

och det är en stor livssorg. Hur läng kan vi bo kvar, vart ska vi bo,

kan vi bo tillsammans och hur fort kommer det att gå och hur länge kommer

jag att orka. Ja frågorna är många och ingen vet svaret. Jag mår verkligen inte bra

och självklart inte Leif heller och jag lider med honom.

 Därför orkar jag inte skriva så ofta för mina går till annat men önskar er en härlig

sista advent.


  Kram från Love.





Av Love - 9 december 2011 21:33

                                 Hej alla söta!

 

Det är säkert fler än jag som nu väntar på vem som vinner Idol.

Amanda har från första början varit min favvo så jag hoppas ju hon vinner.

 

Det har varit en lång dag för klockan fyra vaknade jag och sen var det kört.

 

När ljuset började komma strax efter åtta satt jag här och såg den första

lilla blåmesen komma till fågelträdet och börja äta. Det tog inte lång tid

innan det kryllade av småfåglar.Jag lägger även ut hår från katterna som dom

kan ta till sina boplatser.

 

Inte fick vi någon snö att tala om utan slask o halka blev vår lott.Tur man har broddar.

Hemskt för dom som råkar illa ut med bortblåsta tak personskador mm.

Glad att vi inte ska ut och åka långt i helgen för olyckorna har tagit fler

liv redan på grund av ovädret.

 

Våra kungligheter kan inte ha det lätt nu med all negativ uppmärksamhet.

Sen ska dom sitta på Nobelmiddagen i morgon och ge sken av att vara

glada och lyckliga. Tur man är en vanlig liten tant på landet.

Jag är så nöjd med att se det Nobelfesten liggandes i soffan och äta chocklad.

 

Glad är också Gaius som nu fått fredagsgodis i form av en benknota.

Katterna smaskade i sig lite räkor och kyckling som vi hade till middag.

Varje dag när Lukas kommer hem från skolan kommer både Gaius och Marco

och ska ha hans uppmärksamhet. Då ser det ut så här med två svartingar.    

Tänk att vi haft hundar alltid sedan 1965. Raserna har varierat

men den första var en söt Shi-tzu som snart fick en kompis.

Min första valpkull av den rasen föddes 1974 och jag tog 700:- per valp.

Sen har vi haft Afganer, Leonberg, Shetlands sheepdog och nu vår Storpudel.

Detta är första gången vi bara har en hund och många gånger funderar jag

på att skaffa en hund till men det är mycket jobb och ett stort ansvar.

Leif gillar mindre hundar medans jag föredrar större och det är ju jag som

sköter allt med dom.

 

Julgranen som Lukas satte upp åt mig blev väl inte någon utställningsgran

precis men lyser upp tomtefar med paket gör den.

                          

 

 

        

Nu är det snart dag men innan ska jag ta fram lite ost o kex så jag

önskar er alla en god natts sömn och en bra dag i morgon.

 

  

                   Kram

                   Love.

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Love - 8 december 2011 11:03

Håret på ända, ögon svullna, iklädd en gammal ful morgonrock.

Ja ingen skönhet precis tur att vi inte har webbkamera.

 

En vecka har gått sen sist och så här har den förflutit.

På fredagen kom Elinor med lilla Totte som skulle vara här

några dagar. Hon och Fred åkte till Göteborg där han tävlade.

Han är ju stark som en oxe och vann sin klass.

Vet inte om någon såg honom på God Morgon Sverige där han

drog ett flygplan på Bromma flygplats.

 

På lördagen städade vi och veckohandlade sen blev det söndag och

Jill o Kent bjöd på kaffe och nybakade lussebullar.

 

Jag hade anhörigträff på måndagen så Totte o jag tog bussen in

till Örebro. Hade bestämt med Michelle och dotter att vi skulle

äta lunch innan jag gick vidare och vi hittade ett mysigt ställe med

god mat.

 Då hade jag redan gått omkring ca 1 timme i affärerna och ryggen

brakade ihop totalt. Omöjligt att gå vidare så det vara bara att ringa

återbud till träffen. Vännen Leffe jobbar i stan och skjutsade hem mig.

 

Ni kan nog räkna ut att tisdag o onsdag var lugna dagar med lite julsaker

 uppplockade och dukar strykna.

 

Vad ska ske i dag då? En promenad i solskenet, göra klart en julklapp

till Filippa. Sysslolös lär jag nog inte vara räcker att titta på golven för

att inse att snabeldraken ska få göra tjänst men innan jag börjar vill jag

hälsa på hos er och se hur ni har det.

 

Detta är mitt sovrumsfönster, ser ni hur änglatrumpeten blommar.

Den vita har också knoppar igen.

Vet inte varför bilderna inte kommer rätt men orkar inte fundera mer.

 

      

                            Önskar er alla en fin dag.

                                        Kram

                                        Love.

 

 

 

 

Av Love - 1 december 2011 12:52

  Hejsan vänner!

 

Inte har jag mycket att förtälja men bättre några ord än inga.

Det är torsdag och slödag här.

 

Sov inget vidare och har därför legat och slumrat på förmiddagen.

Ännu inte tillstymmelse till vitt på marken och ute är det +7gr.

Såg ringblommor som blommade i går.

 

Hur går det med era julklappar ?

Sakta men säker får jag ihop dom. Gillar verkligen  denna tid

men jäkta gör jag inte. Det förtar glädjen och man mår inte bra

 

Vilken är er första julklapp som ni kommer ihåg.

Min var ett par röda skidor med grön bakelit där man hade foten.

Jag var väl fyra år och kommer ihåg glädjen att få åka med

pappa nerför dassbacken hos farmor i norrland.

 

Hoppas hitta någon trevlig julmarknad till helgen.

Var för några år sedan på Tullgarns slott som har julmarknad

dom två första helgerna i december. Mycket fint så den kan jag

rekomendera er som inte bor så långt bort.

 

Kan för övrigt inte fatta att det är december tiden går så fort.

Julgranen som ska stå på altanen ligger fortfarande på tomten

men med förenade krafter kanske vi kan få upp den i morgon.

Elräkningen som kommer efter helgerna glömmer jag för det ska

lysa fint och är så mysigt.

 

Detta duger inte jag SKA frosta av kylen nu och tvätta ur kylskåpet.

Bäst att sätta igång så jag är klar till Leif kommer.

Har lovat att ha kaffe o våfflor klara då. Smaskigt va!

                           

                                      Ha en riktigt bra dag.

                                               Kram

                                               Lov
e.

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards