Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg under augusti 2012

Av Love - 8 augusti 2012 16:28

                                                  
       Hej på dig!


Sorgen har byggt bo i mitt inre och slagit ut mig totalt. Vissa dagar går bra andra kan jag knappt komma ur sängen och det känns som att vandra i dimma. Gråter över vändningen livet tagit och kan inte förlika mig med situationen att jag bor utan min älskade Leif.


Den första tiden var det faktiskt skönt att få lugn o ro, sova, vila och veta att han var nöjd.

Nu har verkligheten kommit ifatt mig och jag vet att han aldrig kan bo hemma mer och det är en smärta som gör så ont. Utan barn o barnbarn hade jag inte klarat det här utan säkert hamnat på psyket. Måste ta itu med den ekonomiska delen också för det är inte gratis att ha två boende.


I måndags fick han flytta tillbaka till demensboendet på fyrklövern tills dom hittar ett permanent boende. Jag är i alla fall tacksam över att han stortrivs och är så glad varje gång vi talas vid och när vi hälsar på. Ingenting om att komma hem men i dag när Tony Filippa o jag var där bestämde vi att han skulle komma hem nästa gång och äta sillunch med oss alla.


Ni får ha tålamod med mig för det blir inte så ofta jag orkar skriva men nu är jag glad över att ha fått krama om min Leif.


Annars stortrivs jag i lägenheten och att ha nära till allt. Den är väldigt ljus och ny parkett i alla rum o även köket.


Köpte en tvättmaskin för några veckor sedan men var inte nöjd  så i morgon kommer en ny och förhoppningsvis bättre


 Jag vill inte använda den som finns i ett separat hus bredvid men grovtvättstugan där är toppen för mattor mm.


Tony stannar i Sverige och Keng o hundarna kommer så fort det går. Det är  så otroligt dyrt bara chipp och rabisspruta med prov skickat till ett europeiskt labb kostar 4.500: per hund

sen tillkommer andra papper och resan för dom alla tre men han sparar varje öre och skickar till Keng. Tar nog ett par månader innan dom kommer.


Usch o fy vilket väder nu regnar det igen och åskan går. Då är det jobbigt att gå ut med hundarna. Har ni någon händig man i närheten så skicka hit honom jag behöver staket.

Bäst att sluta innan datorn går åt skogen men jag har en del kort från roliga utflykter som vi gjort så kom görna tillbaka så får ni höra vad vi sysslat med. Till dess önskar jag er det bästa.


                                                  
  Kram

                                                  
  Love.




Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards