Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Knut har namnsdag men jag känner ingen.

Av Love - 13 januari 2013 19:33

                                                  
        

När morgonen grydde hade jag ingen lust att gå upp men kaffedoften från köket kunde

jag inte motstå.

Tittade på termometern som visade KALLT så jag beslöt mig för att ha en mysainnedag.


Lite nytta har jag i alla fall gjort. Linneskåpet är snyggt o fint nu, några stackars

kaktusar har fått ny jord och nys begagnade lampor uppsatta.

Vi var till Bra begagnat i går och fann lampor till mycket bra priser.

Visserligen har jag lampor så det räcker skulle behöva sälja av för dom passar inte här.

Elinor gör ju om hemma så hon var här och hämtade en stor bordslampa.


Jag är lycklig som har hjälpare i nöden. Två av dessa är Michelle och Lukas.  

I dag färgade Michelle mitt hår och gjorde fransk manikyr på mina naglar.

Det är lustigt i hela mitt liv har jag bitit på naglarna och det är varken roligt eller snyggt.

För några månader sedan sa Tony du kommer aldrig att kunna sluta och han var tvärsäker.

Vi fortsatte tjafsa och till slut var jag riktigt arg. Vad tror ni hände? Ja så blev det från

den dagen har jag inte rört mina naglar och tänker inte göra det heller. Han ska inte få rätt.

Nu är jag lycklig ägare till fina naglar och behöver inte skämmas. 


Sörsuget satte in så en promenad till affären blev det och efter att jag sovit middag en stund åt vi äppelpaj med vaniljsås och grädde.

Keng visste inte vad jag gjort med grädden så jag fick visa henne elvispen som hon

blev imponerad av. I morgon är det dags för vår veckovägning igen.

Våra samtal kan bli väldigt roliga när vi inte förstår varandra men tyckom finns

och det är det viktigaste.


Ska nog ramla ner i badet ett tag ligga där och fundera på dom stora frågorna

som inte finns något svar på. Sen Tv med en mugg grönt the.

                                              

                                                  
                              Kram

                                                  
                              Love.





 
 
lillis

lillis

14 januari 2013 15:00

Visst är det kul att få byta ut lampor ibland och göra lite mysigt
Vilken tur att du har dina barnbarn som ställer upp och hjälper dig
Så bra att du slutat att bita på naglarna, jag gjorde oxå det under många år
Ha det gott min vän
Kram i massor

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Loka

Loka

14 januari 2013 16:09

Ramlade in hos dig av en ren slump men kommer att komma tillbaka för det fanns mycket läsvärt hos dig =)
Super fin header har du.
Önskar dig en skön fortsatt måndag

Kram!

http://cogitatio.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

16 januari 2013 18:52

Grattis till ny/gamla lampor, för dig är dem ju nya. Köper ofta sådant på secondhand och blir lika stolt varje gång över att köpa billigt och fint.
Röja i skåp och lådor är ju så hiskeligt tråkigt, så jag måste berömma dig för det du har gjort.
Fina ungdomar du visar foto på, det är allt en gåva hatt ha hjälpsamma unga omkring sig, som även bjuder dig till ett dukat bord lite då och då.
Kul att du har fått fina naglar, bitit på dem har jag aldrig gjort, men det är nog svårt att låta bli när man har fått den vanan.
Så roligt och lustigt det kan bli när man har språkproblem, som du med Keng.
Har hon ledsnat på våran vinter och kyla ? ja, det är en stor omställning för henne, fel årstid att komma hit på.

Nu skall jag snart gå upp till vännen Gullan och säga hej då, drar mig för jag vet att hon kommer att bli så ledsen, men det är inte så lång tid till Påsk.
Har snart packat klart, kylen, skafferiet och småkrams återstår, städningen rafsar jag över tidligt i morgon bitti innan resan hem börjar, fy gruvar mig för alla dessa timmar i bilen :(
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

17 januari 2013 15:44

Fransk manikyr, det låter det, har aldrig hört talas om det. Vad kul det är med ungdomarna som piggar upp en ibland. Mitt lilla barnbarn brukar måla mina tånaglar och jag bara njuter.
det är underbart att bara få vara och göra det man känner för.
Ha det riktigt gott och go kram till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

 
Sylvia

Sylvia

18 januari 2013 19:32

Hejsan Love.
Så fint att läsa du har det någorlunda gott och dina söta ungdomar fixar och donar med dig. Du är nog inte den som ger dig i första taget och jag kan tro du har naglar nu som heter duga :-) Var på biblioteket idag och fick tag på Johan Theorins bok Blodläge som du skrev om. Har tidigare läst hans bok Skumtimmen som var kanonbra och nu ska det bli spännande med den denna.
Må så gott min vän och ha en riktigt Trevlig helg!
Kram kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards