Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Tji minne men glad ändå.

Av Love - 19 januari 2013 14:44

Tror att min hjärna frusit ihop. Vad som hänt denna vecka är borta.

Det är väl det gamla vanliga.Städa tvätta laga mat osv.

 Keng älskar att gå i affärer så i går åkte hon jag och Elinor till stan.


Besökte matställe och åt lunch först för att orka med.

Sen var det full rulle och en del hittade vi.

Jag köpte bla. en blå tunika men den fanns inte i min storlek så jag

sa till Elinor att om den inte passade kunde hon ta den.

Hon gick miste om den för den satt som en smack.

En storlek mindre i alla fall för mig.

Paus med fika o bröd full rulle igen men med starka värktabletter och

ren envishet så hängde jag med. Elinor gav upp och åkte hem.

Kameran Keng har går nästan varm allt ska förevigas.

Det sista vi gjorde var att köpa några öl till Tony vin till oss.

Tony var bussig och hämtade oss.

 

    

Köpte pizza på hemvägen som även hundarna fick smaka.

I halvslummer såg jag på Gladiatorerna kravlade mig till sängen och sov som en stock.


Mitt rum innehåller fem vita garderobsdörrar.

Min skrivbordslåda innehåller hundratals kort.

En ide har fötts jag sätter upp kort på garderobsdörrarna.

Använder häftmassa så går det lätt att få bort.


Elinor ska köra en vecka med Nutrilätt och jag hänger nog på.

Finns på Konsum så det är bäst jag knatar iväg innan jag ångrar mig.


Det blir inte roligare än så här i dag men är ni här så

sänder jag en hälsning  om en bra dag.

                                             

                                                  
   Kram

                                                  
   Love.




 
 
Ruth

Ruth

19 januari 2013 18:37

Det är så roligt att gå i affärer, vilken tur att tunikan passade dig. Finfina foton på er 3, Keng är så rödrosig i kinderna och är riktigt vinterklädd. Har du gått ner i vikt ? inte så konstigt kanske med allt du har/haft i tankarna.
Det brukar inte ske så mycket under en normal vecka för någon av oss och vardagen sprintar snabbt för bi, bara 2 veckor kvar av årets första månad. Keng vill nog ha massor av bilder att visa upp när hon kommer hem till Thailand, det har nog varit en bister tid med snö och kyla som inte hon är van vid, men nu vet hon hur det är med våran vinter.
Så fina vovvar du har på golvet.
Önskar dig en trevlig lördagskväll / kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

19 januari 2013 23:46

Hej Vännen!
Det tar lite tid för oss att handla, så därför tog det tid innan vi kom hem igen.
Storhandlar ju när pensionen kommer,
så då får man passa på :)
Hoppas vi kan ses ngn dag iaf, vore kul.
Stor kram till dig!

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

20 januari 2013 11:44

Kan tänka mig att Keng gillar och springa i affärer och titta, fårstår oxå att hon vill ta lite kort och visa upp när hon kommer hem.
Många fina kort du plåtat
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

24 januari 2013 12:35

Jag kör med metoden att inte äta potatis, pasta, ris o bröd. Här blir det grönsaker o supersalladen. Recept finns i min blogg. Kram o ha det gött.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

26 januari 2013 10:06

tittar in för att önska dig en trevlig helg
Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards