Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Skön vårvintervecka.

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!


Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute

var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.


I måndags träffades vi i vår vänskapscirkel och planerade lite utflykter i vår.

Alla är vi ju ensamma utan respektive och uppskattar dessa träffar.


Planerna på ett litet torp ligger på is. Vi var nämnligen upp till Kilsbergen

2 mil härifrån och jag blev förälskad i detta fina områdesom heter Ånnaboda.


Nu på vintern är kåtan tänd och man kan grilla  o värma sig.

Utför och längdskidspår pulkbackar o fina omgivningar.


Då kände vi att vår sommar o höst måste vara ett paradis här

och nu satsas det på tält sovsäckar och allt som behövs.

Tony har ju varit ute mycket och vandrat men utrustningen finns inte kvar.


Det finns massor av småsjöar att fiska i långa eller korta vandringsleder

med vindskydd o grillplatser vacker orörd varierande natur.

Kanoter att hyra eller gå en kurs i orientering.

           


En del av detta hoppas jag kunna göra så småningom annars

nöjer jag mig med dagar där o sängen hemma.

Läste och såg kort att Anita firat Kul i Jul där ett år något jag

gärna skulle göra.


Om allt går smidigt kommer Keng i april och hon är efterlängtad.

Då är det dags att planera vår lilla tomt. Det blir nog många stora krukor

med blommor och en ställning som stege med krukor att odla örter i.

Såg den i Jotexkatalogen.

På  framsidan har vi en stor rabatt och den ska prunka för där

gräver inte hundarna upp eller kissar på.


Nova är en underbar hund men att klippa hennes klor går jag bet på.

Måste ringa veterinären för att få hjälp. Vet inte vad som hänt för

hon har inte blivit skrämd och det har funkat förrut.


Fick ett kort på Gaius som har det bra men jag vill inte åka dit och

kanske göra honom förvillad o mig ledsen.

Räcker med att vara ledsen för Leif och veta att ingen återvändo finns. 


I dag har det uträttats +- noll här men i morgon planerar jag Elinor o

Michelle att åka till centrum o köpa lite skönhetsprylar.


Färg till håret, puder, läppstift, mascara golukt o brunkräm.

Nu gäller det att förgylla upp tanten. Funderar på att anmäla mig till

Gör om mig på Go kväll. Tror ni jag törs?


Behöver inte laga middag utan vi tar the och makrillmackor.

Jag blandar lite bostongurka vitlök och majonäs med makrillen

och tycker det är jättegott.

Lukas jobbade i natt och var klar halv 4 på morgonen.

Då gick ingen buss hem så Tony o jag hämtade honom

lite kallt att gå hem när det var -13 och så sent.


Eftersom jag visst att vi skulle åka kunde jag inte somna så min

nattsömn blev inte så många timmar. Är rätt trött nu men ska

se en långfilm som Tony laddat ner sen blir det sköna sängen.


Ni är gulliga som kommenterar och speciellt tack till Anna och min Mia.


                                                  
  Kram

                                                  
  Love.




 
 
Gunilla

Gunilla

10 mars 2013 22:32

Hej vännen
Har oxå tänkt på det där *TV programmet *Gör om mig på Go kväll* Skulle oxå vilja göra om mig helt och hållet, men jag törs nog inte. Vill inte visa upp mig i TV, och se dum ut:)

Jag, en av mina bröder och vår pappa har ju oxå vandrat en hel del på vandringsstigar omkring stockholm förr. Det har varit riktigt trevligt. Sovit i tält och även i *övernatttningskydd* eller vad dom kallas för, dom som finns längs vandringslederna.

Ha det bra vännen, så hörs vi när du känner för det, och känner dig bättre igen.

Kram vännen

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

11 mars 2013 09:02

Hejsan Love. Vilken tjusig bild Ruth ritat till dej. Härliga kort från Ånnaboda oxå. Har varit dit en gång på bilutställning, annars aldrig varit där. Ha det gött nu i solen. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Lambergsfrua

11 mars 2013 17:03

Vilket fantastiskt vackert område däruppe i Kilsbergen - och vilka vackra foton du har tagit! Det låter ju helt onödigt med ett torp, när man har så mycket fint att tillgå för en mycket lägre slant.
Klart du vågar anmäla dig till "Gör om mig"! Vad är det värsta som kan hända? Våga chansa :)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
lillis

lillis

13 mars 2013 06:27

Vilka underbara bilder du bjuder på.
Så kul att Keng kommer tillbaka, stannar hon för gott då?
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

14 mars 2013 00:02

Härliga vinterbilder, en fin utflykt i det vita landskapet. Säkert en underbar natur där sommartid. En egen stuga vem vet? ni är flera som kan samsas om den när det geler underhåll och pyssel, en bra idé tror jag. Tänk att få åka dit och njuta av frisk luft, fiske och allt annat njutbart.

Inte fel att inhandla lite skönhetsprylar och piffa upp sig efter en grå och bister vinter, du kommer att blomstra när våren kommer. Härligt att du har fått det bättre med din höft, det tar tid, men du kommer aldrig att ångra att du gjorde denna OP.

Nu är det -21* ute, vi har så kyliga nätter här, men dagarna är soliga och fina, synd att det är så isigt på vägarna så det blir uselt med promenader.

Nu skall jag lägga huvudet på kudden och sova några timmar.
Kram och god natt min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kristinakicki

kristinakicki

14 mars 2013 13:57

Har hör talas om kilsbergen, men aldrig varit där. det verkar vara ett fit utflyktsmål.
Hoppas att allt är bra med dig!
Goa kramar vill jag ge dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

 
Maria

Maria

14 mars 2013 20:15

Det såg riktigt fint ut där ni varit, härliga vinterbilder. Jag är så glad för din skull för du verkar mycket gladare nu gläds åt saker ni hittar på. Tycker du ska anmäla dig till programmet varför inte skulle de vara så får du berätta.
Ha de så jätte bra/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

15 mars 2013 14:00

Underbara vackra vinterbilder du delar med dej..och så roligt att läsa..och se vad du..ni gör...Ja tänk vad tiden går fort..och snart så har vi PÅSK också!!!!
Vore kul om vi kunde ha nån lite träfff mars/april i Örbro....skulle bara vara i all enkelhet..fika tillsammans. Kola med Gunila..och pratat ihop er..om det finns nån ledig dag, så kanske vi andra kunde passa ihop.och mötas..Vore kul! Dey är ju ända tills i maj..vi ska ha täffen i slutet av maj..så det är långt dit..och kanske någar skule kunna möta upp i Örebro, som inte kan komma till Jönköping...
Kram!! Önskar dej/ er en trevlig helg!!!/ Systeryster o min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Inger

Inger

19 mars 2013 19:56

Hej!

Tack för din vänförfrågan men tyvärr har jag inget twoo-konto, eller facebook. I den här världen är jag en udda fågel ...

ha en fin helg trots iskylan/kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Av Love - 14 februari 2013 14:09

Först vill jag säga TACK för era kommentarer.   Har nog blivit nollstäld efter operationen och totalt urblåst i huvudet. Har inte orkat skriva eller ens sitta vid datorn. Det har blivit lite facebookande från sängen men jag sover jättemycket....

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards