Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Inte mycket gjort

Av Love - 15 september 2009 22:05

Svårt att komma igång när man väntar på telefonsamtal. Barnbarnet var till läkaren  som tog prover men inget visade något. Hon fick åka hem med alvedon och skulle höra av sig om det blev sämre. Nu håller jag tummarna att i morgon när vi pratas vid mår hon bättre. Tog ialla fall min stavpromenad för tredje dagen. Känner mig stolt.    

Jag tänker på hur det var när jag var liten, då kom doktorn hem när ett barn var sjukt. Vår doktor var en liten knubbig man utan hår men med snälla ögon och hette Lindström. Eftersom jag ofta hade halsfluss var besöken täta tills dom tog bort mina halsmandlar. Sen försvann både det onda och doktor Lindström.

Vad lever vi i för värld där våldet blir härskare mer och mer. Nu är ju en ung kvinna försvunnen igen och alla hemska tankar flyger genom huvudet. Ber att hon ska komma välbehållen hem igen och tänker på den fasa som dom anhöriga går igenom nu. Sängen kallar och där ligger en bra bok så jag önskar er alla en god natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards