Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Alla goda ting är tre

Av Love - 30 mars 2010 22:10

I natt var det fullmåne och Love vaken. Har lagt märke till att varje gång det inträffar kan jag inte sova.

Det är en härlig känsla att ligga i sängen och titta på månen. Pratade med dotter om detta i dag och fick då reda på att samma sak händer henne så nästa gång kan vi vara vakna tillsammans.

 

Klockan sex hördes dom första tranorna och jag blev jätteglad för det är ett vårtecken.

 

Nästa visade sig i uterummet, en geting som tinat upp och sömndrucken vinglade fram. Eftersom katterna fick vårfnatt och skulle ta den så fick jag bli bödel.

 

 

Där satt jag sen i uterummet och läste, när jag tittade ut hade några snödroppar vågat sig upp och njöt av solen. Fram med kameran och här är dom nu.

 

När solen värmer går allt så fort, snön smälter, blommor kommer upp, fåglar börja bygga bo och själv vill jag sätta på turbomotorn för att förverkliga alla mina ideer.

 

Stopp stopp säger kroppen, ta det lungt annars ligger du där igen. Inte vill jag lyda men i år har jag en dräng som kan hjälpa mig.

 

 Mannen har äntligen slutat jobba så detta är första året han ställer upp.

 

Han hade ju egen firma och den var hans skötebarn, allt annat kom i andra hand t.o.m. familjen.

 

  Han ska fylla 72 år så det var ju på tiden att han la ner firman och fick se att livet har så mycket mer att ge.

 

Man ska vara ödmjuk inför livet och inte ta allt för givet

utan som vännen Irja skriver" Fånga dagen".

 

Jag känner tacksamhet för livet och allt det ger mig i både glädje och sorg även fast sorgen gör ont.

 

 

All kärlek till er.

Love.

  

 
 
av irja

av irja

31 mars 2010 02:15

Kära Love !!!!
Tassar in här hos dig och önskar dig GOD NATT,och vackra DRÖMMAR,hoppas det inte är fullmåne nu inatt,så att du får sova,man behöver inte alltid yla med vargarna.....LER .....Vackert med snödroppar,det tar nog en månad så där innan mina få snödroppar tinar fram,om dom inte har ruttnat bort eller blivit uppätna av sorken..... FÅNGA DAGEN ......DAGEN GÅR EJ I REPRIS.....KRAM / IA.....

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

31 mars 2010 06:44

God morgon Love!
Känner oxå av när det är fullmåne. Vackert kort på snödropparna. Vad skönt att din man slutat att arbeta och att ni får vara tillsammans och hjälpas åt
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
carina

carina

31 mars 2010 14:01

hej hur har du det här det bara bra nu jag såg snödroppar här ute på listen det är en massa knopp som kommer nu vi måste träffas ta en fika nån dag sen efter påsk kram carina katterna

http://www.ladystar.be

 
Monica

Monica

31 mars 2010 21:49

Ibland har jag svårt med sömnen när det är fullmåne men nu är det ett tag sen. Vet inte varför det bara är så ibland.
Fina snödroppar du har, våren är i antågande och snart stundar påskhelgen med allt vad det innebär. För min del blir det god mat och även besök vid älste sonens påskeld....tradition att vi är samlade hela familjen med barn,svärdöttrar och barnbarn. Min mor som är 89 år är också med på påskaftonskvällen.

Ha det bra!

kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

1 april 2010 06:39

Vad härligt att våren har nått även er!
Vi har både sett och hört tranorna nu och det är underbart att vårens alla tecken är här. Värmen, dofterna och alla småfåglar som börjar kvittra. I landen tittar snödroppar, krokus och påskliljor fram och man blir, som du säger, ödmjuk inför livet... =)

Ha en riktigt fin påsk!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

1 april 2010 13:34

Kära Love!
Att din man nu slutat med firman låter helt underbart...nu kan ni ägna er åt varandra och det är ju det som är meningen...att arbeta för att leva och INTE leva för att arbeta.
Jag kommer ihåg de vackra bilderna du visade på DIN trädgård och som nu kan bli ER trädgård...jag älskar tanken. ;o)
Idag önskar jag er en riktigt, riktigt GLAD PÅSK med kindpuss och kram !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 april 2010 14:51

Önskar dig en din familj EN GLAD PÅSK
kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards