Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Love - 28 oktober 2010 21:42

Inget är som väntans tider. Nu undrar ni nog vad jag väntar på. Jo på denna nya familjemedlem.

 

Han är en storpudel på 5 månader och ska heta Gaius.

Sedan Leif och jag var överens om att vi behöver en hund har jag suttit jättemycket och letat på Blocket.

Telefonen och mailen har gått varm till olika uppfödare.

Besök har uppbokats och i går var det en uppfödare vid Grythyttan som vi skulle hälsa på.

 

Där ingen kunde tro att någon kunde bo hittade vi långt in i skogen detta underbara ställe. För att hitta rätt fick vi

ta av från landvägen och snirkla oss fram genom storskogen. Deras närmaste granne bor 1,5 km ifrån.

 

Väl framme möttes vi av Kicki och hennes härliga storpudlar. Det blev mycket svansviftning och nospussar. Hundarna lever livets glada dagar där i frihet 

och får springa lösa utan att några bilar kommer.

   

 

 

Först kunde jag inte skilja på dom vita och inte heller

på dom svarta heller men snart så fick jag klart för mig vem som var mamma, storasyster och kullsyskon.

 

Kicki som bor där med sambo o barn är en varm o go person och det har avspeglat sig på hundarna.

 Inne i huset bjöds det på kaffe med bullar. 

Jättegott för vädret ute var kallt och blåsigt.

Ute var det full fart på busungarna men inne låg dom så tysta o fina.  

Varken mamman eller pappan är särskilt stora så valparna blir nog heller så höga men det viktigaste har dom och det är ett toppentemperament.    

 

Att Leif var uppskattad synns väl. Detta är Gaius som lagt beslag på honom.

Vi var väl inte helt säkra på om vi skulle ha en vit eller svart men det bestämde Gaius och han var från början minfavorit.  

Inget blev bestämt när vi åkte därifrån för vi skulle på fredag och lördag besöka fler kennlar.

På hemvägen pratade vi inte om något annat än Kicki och dessa valpar och innan vi var hemma var beslutet tagit. Vi ville köpa Gaius.

Jag ringde Kicki och frågade om hon tyckte vi dög som husse o matte till honom och fick ett jättefint svar.

Tack snälla Kicki och Johan för att vi får äran att ta hand om denne ljuvliga kille. 

 

Influensan har börjat dra igång så vi ska ta sprutan.

Leif har ju haft en infarkt och inräknas i risksonen.

Jag hänger med av bara farten. Gamla som vi är får vi den gratis.

 

Michelle mailade i måndags att hon låg i 40gr. feber och hade väldigt ont i halsen. Kunde inte svälja och inte prata. Jag ringde jouren och fick en tid så vi hämtade henne i Kumla och åkte till Örebro. Hon var riktigt dålig gumman. Doktorn behövde bara se på henne och i halsen för att konstatera ordentlig halsfluss. Det blev penicilin och febernedsättande.

Elinor hämtade Ida och tog hem till sig för hon kunde ju inte gå ut med henne. I dag mår Michelle i alla fall bättre.

 

Att ha Lukas boende här innebär att jag tar del av läxor och det är riktigt kul. När det gäller matte kan jag inte hjälpa honom ett dugg är totalt körd. Tyvärr är inte Leif bättre men som tur är har Lukas lätt för det.

Jag känner mig faktiskt yngre och han lär mig en massa nytt och vi diskuterar det mesta.

 

Tror ni kan gissa vad jag ska drömma om i natt.

Sov gott alla besökare och tack för att ni tittar in.

                            Kram

                            Love.

 

 

 

   

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards