Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Bloggförhinder

Av Love - 5 juli 2011 23:30

                           Hej på er

Det är många saker som gjort att jag inte skrivit eller lagt in korten på vår midsommar. En är att datorn har beslutat sig att krångla

och min vän "datormannen" sliter sitt hår i förtvivlan.

Just nu kan jag i alla fall skriva och ska passa på att besöka


Vår son Roger med fru har flyttat till Trelleborg och när jag ringde i går för att  beställa tågbiljetter för oss höll jag på att få slag.

Vi skulle få betala 1.966:- enkel resa. Jag som trodde det var billigt att åka tåg. Nu ska jag kolla om det går bussar mellan Örebro och Malmö annars lär det väl bli cykel.


Annars händer det inte så mycket här vissa dagar har ju varit så varma så jag har legat som en strandad val på dagen för att sen leva upp nattetid. Då har Gaius o jag varit ute på promenad.

Tänk vilka underbara ljusa sommarnätter vi har.

Skulle aldrig vilja byta ut det mot något annat land.


I morgon kanske jag får besök av småfolket (som inte är så små längre). Det är balsam för själen  att få ha dom här.

Har lovat Filippa att renskriva mina sagor till henne men det har tyvärr datorn satt stopp för så hon får vänta ett tag till.

Många av dom är sagor som jag skrev när Elinor var liten och sen har några tillkommit för varje barnbarn så det är en hög.

Håller just nu på med "Troll-Orvar och Lillstumpa" som växte fram för några veckor sedan.


Få se om det senare blir barnbarnsbarn att skriva åt. Den som lever få se men tanten är ett envist stycke så väntar dom stora inte för länge så kan det bli så.


Midnattstimmen är slagen och en kopp the med muffins i uterummet skulle smaka gott innan jag vandrar in hos några av er. Det är så skönt att sitta där själv lugnt o tyst.

Dagarna kan vara rätt så jobbiga och jag behöver min  tid i ensamhet. Tyvärr sover jag inte så bra på nätterna  längre( för mycket som snurrar i huvudet) utan min bästa sovtid är efter 4 ungefär. Kan som tur är sova länge på morgonen.


Ja det var lite om vad som sker hos mig i Vildfagre.

 

                 

          Sov gott i öster o väst i söder o nord.

                            Kram

                            Love.





 
 
Sita

Sita

6 juli 2011 05:41

God morgon. Är det såå dyrt att åka tåg. Vi tar en sem tripp till Skåne med. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

6 juli 2011 06:54

Hej igen min vän!
Så dyrt det är att åka tåg, men hoppas att det löser sig så ni kommer iväg till sonen.Vad festligt att du skrivit små sagor och vilket minne för dina barn och barnbarn
Ha det gott och var rädd om dig
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

6 juli 2011 11:21

Hej igen. Vad trevligt att du kom och besökte mig :)..Jag vill gärna vara din bloggarvän..Natten är min bästa vän. Dagarna är alldeles för varma för mig som snigel. Voven och jag har samma dygnsrytm så det är fint med lite sällskap när de andra söver hehe..Hoppas att ni kan fixa datorn..Jag tjötar på min store son om hjälp, men när det blir ??? ..Det finns säkert bättre priser har du kollat sista minuten. Jag reser ganska ofta. Blessings

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

6 juli 2011 13:40

Det tanken var att vi skulle ta en sväng till Gotland var hutlöst pris Vi kanske skall på semester till Danmark där yngste sonen hyr en stuga, om vi får någon att hjälpa till med hästarna vi hade lovat bort oss till Gården vec 29-30-31 tanken var att vi två skulle dra till Gotland men jag vet inte hur det blir veck 32 är det ju Medeltids mässa där så nästan allt var upptaget eller svindyrt. I morgon skall vi stå på Loppis på Nora Torg de skall bli kul kanske lite extra klirr i kassan.
Från det ena till det andra så är Vi DU och JAG välkommna på Whalbergsgatans tjejmöte i november de träffas 2 ggr om året. Monicka Ryding Monica Ån Birgit ÅN Carina Lindahl, Maud Davidsson Yvonne Svenningson Mona Andersson de skall försöka hitt det andra Anita Scott Berit Scott Monica HultHoppas du hänger med Kvällarna är fina med tyvärr är jag kvällstrött Och morgontrött Somnar vid 2200 vaknar 0700
Ha de bra kram AnitaL

http://htisalaya.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

6 juli 2011 23:13

Min kära syster LOVE!!!
Skönt att få se och läsa ett livstecken från dej/er!!! Förstår att det är en jobbig situation för er/dej!!! Både med hälsan och allt det övriga praktiska..och dessutom denna värmen..som kan båda vara skön..men även jobbig.
ja det var ingen billig biljett att åka till Trelleborg... Nästan lika mycket som en "sista minutenresa"...
Jag jobbar under sommare en hel del nätter..och nu den 18 juli...så åker vi "upp" till Norrland igen, Nordmaling , Vännäs och Vännäsby där jag har restan av min familj. Min syster Birgit fyller 70 år den 26 juli..så DÅ skall vi vara där och fira henne..i Vännäs. Förmodligen den 19...så bilar Lasse och jag till Boliden..och sammanstrålar med Irja och Anders samt bloggvännen Berith... Så vi får se om det nu blir det vi preliminärt bestämt tillsmmans. Och då aknske vi ska äta surströmming..som Berit bjuder oss på...
Önksar dej och Leif allt gott!! Våra tankar är OFTA hos er båda!!!
Kramar och vi önskar er en god fortsättning på sommaren!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Pisan

Pisan

7 juli 2011 10:54

Om man är ute tidigt och bokar sina biljetter på SJ, typ 3 mån innan så kan du få biljetter för 99 kr vägen. Men annars blir det bra dyrt. Buss borde ju vara billigare. Tråkigt att datorn krånglar, sånt är frustrerande. Önskar dig en fin torsdag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

7 juli 2011 23:16

Hej Vännen!
Jo det är ganska dyrt med tågbiljetter vet jag av erfarenhet.
Går inte Swedbuss mellan Trelleborg och örebro?
Ring och fråga.
Dom bussarna går ju lite varstans vet jag, men mellan vilka städer vet jag inte riktigt.
Hoppas ni finner ngt allternativ till tåg.

Kram vännen
Sköt om dig

/gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Maria H

Maria H

8 juli 2011 13:53

Är inne och läser ikapp lite. Roligt att se alla bilder och så kul att ni firat 50 år ihop, du och maken. Önskar dig allt gott. Varm kram från mig.

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards