Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Nu är jag 70.

Av Love - 2 september 2011 22:20

                                          Hej svejs!

 Tack alla snälla vänner för hälsningar på vår födelsedag.

 Kan tala om att dag och kväll var jättetrevlig. 

 Den första som hörde av sig var Tony och jag längtade verkligen

 efter honom men han är alltid med mig i tankarna.

 Tyvärr kunde inte Roger o Sheila heller komma men vi ska åka   till dom i Trelleborg så fort vi kan.

 

 Leif väckte mig med  dessa vackra rosor.  

 Under dagen kom Elinor o Fred, Ingrid o Leffe, Jill o Kent,

 Dan o Anita samt grannar.

                     

                              Elinor o jag och Ingrid.

 

 

  

 

                            Anitha och jag.

 

                       Leif och Dan.        

                                    

                                Jill och jag.

  

 

Svårt att se men det är Leif, Leffe, Max, Elinor o Ingrid.

I Picasa är bilderna bra men här blir dom dåliga vet inte varför

men ni får hålla tillgodo.  

 

                 70 och 73-åringen.  

Vi fick vackra blommor och varsin klocka, armband, ängel, tunika, skjorta mm.

 Ann-Marie och Lasse i Bålsta hadde skickat paket med så vackra handvirkade dukar som hon gjort och en ljuslyckta.

När kvällen kom åkte vi till Kumla och gick på restaurangen som Michelle jobbar på.

Hon var ledig och hade grejat allt så fint.                  

         Ja dagen gick fort men tänk vad trevligt vi hadde.

         Den kvällen somnade jag som en stock trött men lycklig.

 

Få se vad vi hittar på i morgon,varför inte en tur i stadsparken.

           Hur som helst ska ni alla ha en bra helg.

                                Kram

                                Love.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Margit

Margit

3 september 2011 00:00

Hej min kära syster LOVE!!! Så fina bilder av er allihopa..och så roligt att få se er..fira din och Leifs födelsedagar!!!
Så vackra rosorna är son du fick av Leif!!!
Du är så fin och undomkig o din nyaklipta frisyr!! Jättefint!!!
Förstår att ni var trötta när dagen var slut...jobbigt att fira..men mycket roligt också!!!
Trevligt att ni fick gå på restaurang i Kumla på kvällen.
Kram till er allihopa!!! Syrran..Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Sita

Sita

3 september 2011 06:18

God morgon Love. Så trevligt det blev på er dag. Fina bilder. Tråkigt att du inte kan på måndagar, men om du vill med så säg en dag så kan jag byta ledig dag. Tror det går bra med jobbet. Har gjort det en gång tidigare. Idag ska vi åka o titta på gamla bilar i Falun. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

3 september 2011 13:13

Vilken trevlig dag ni fick och vilka vackra rosor du fick av Leif. Många fina kort visar du oxå för oss
Ha en bra helg min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

3 september 2011 16:01

Vilken vacker klänning. Kvinnan i den är lika vacker, ja grattis igen vännen
Tack för sist!.
Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

3 september 2011 23:14

Hej Vännen
Så fina ni är på bilden :)
Nästa vecka kan jag vilken dag som helst, vad jag vet nu iaf, så jag kan nog ringa dig igen ngn dag i veckan som kommer. Har inget speciellt inplanerat då, för nu har målarna gjort sitt jobb klart här, SKÖNT.
Kram och ha en fortsatt bra helg

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Bittan

Bittan

4 september 2011 10:54

Hej! Vilken trevlig födelsedag Ni hade och så vackra foton du har på din blogg från den dagen. Man kan inte tro att du är 70-år du ser så ungdomlig ut och så vackra kläder du hade på dig den dagen.
Ha nu en skön fortsättning på denna söndagen och jag skriver lite mera rader en annan dag. Vi har våra barnbarn här denna helg och jag är ganska trött nu. Idag har vi sol här så idag skall jag njuta av det vackra vädret och vara ute.
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

4 september 2011 11:44

hejsan! Vad fina ni är och Grattis i efterskott. Förstår att ni hade en toppendag med alla kära runt er och att dessutom få avsluta på Resturang var ju som pricken över i. Hoppas ni kan komma du och Zita. Vore ju jättekul. Jag har inte mycket kvar av pellisarna men ett par utan namn, de kanske kan få komma med dig hem så de slipper komposteras. Håller tummar att ni kan samordna och dyka upp här

http://farna.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

4 september 2011 11:45

:)..Visst är det gott när ens kära och nära kommer och och kramas..Förresten vilken vacker klänning du bar. Ni är ett stiligt par du och gubben din..Må väl. Blessings

http://bloggplatsen.seBlessingsrehab

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

5 september 2011 18:48

Hej vännen du skrev nyss på min blogg Tror du vi känner igen "Gatflickorna" Har du kollat gamla bilder på min hemsida tror det finns luciatåg där.
Jag vet att Birgit likna Lilly hennes mamma Monica Ån likna Hjalmar Pappan, sedan får vi se i November wkulle vi träffass Jag skall skria till Barbro Ryding eller Birgit så kommer jag med ytterligare information. Kom gärna ut till oss någon dag som jag sa Om inte Leif kan komma med tag 314 mot Frövi gå av vid Axbergashammars Gård hållplatsen stannar precis utan för staketet på Gården.

I dag har vi varit på Ikea och käkat köpt
spotlight till Köket jag gillar inte att jobba i
dålig belysning,
Kram vännen hälsa Leif
Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://Talisten.bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">Talisten.bloggplatsen.se]irja[/url]

5 september 2011 22:57

Kära syster Love,,,
Du är vacker i allt du tar på dig,kära syster, Klänningen var som gjort för en sån jubelar och dag, vacker som drottningen av SABA,...
Underbart att dagen blev gemytlig med nära och kära och underbara vänner också att kvällen blev lyckat med god mat och gott att dricka ,,, Leif var mycket stilig han också, förstår att du är stolt över din snygga kavaljer, ni är ett mycket stiligt par,,,,
önskar er all lycka i framtiden och FÅNGA DAGEN...
Din lillasyster......

http://40- Talisten.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

7 september 2011 09:23

Ett stort grattis i efterskott på din jämna födelsedag.
Min Mamma och Pappa fyllde också på samma dag.
Vilken mysig födelsedag ni hade.
Att träffa en bloggarvän låter jättetrevligt. Det gäller att ta tag i saker och ting om något ska hända.
Goa kramar till dig och ha en underbar dag!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 september 2011 17:38

Vilken varm och kärleksfull födelsedag ni båda fick. Så roligt att ni fyller år på samma dag. Fotona är jättefina, din Leif ser så vänlig ut och du är superfräsch - snygg 70-åring måste jag säga!
Ha det gott båda två!
varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

8 september 2011 23:20

Hej! Jo tack din hälsning kom fram o den tackar jag för. Bilder ser ut att visa en trevlig födelsedag.
Nu skall jag gå o lägga mig, ha de gott/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards