Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Änligen ett livstecken.

Av Love - 19 oktober 2011 09:53

  Regnmolnen hänger tunga över Vildfagre och jag har just tagit in en blöt hund. Katterna har occuperat sängen.

Lukas och Michelle sover sött dom ska flyga till Tyskland i dag och hälsa på sin pappa.. Leif är på "klubben" och jag ska verkligen ta mig i kragen och plita ner lite vad som hänt här.

 

Först vill jag tacka alla som skrivit och mailat till mig.

Det är en jobbig tid och kroppen o knoppen går med snigelfart.

Vissa dagar kommer jag knappt ur sängen för värken men det är inget farligt så jag är tacksam för alla hjälp av Leif o Lukas.

 

Vi har varit i Trelleborg hos Roger o Sheila för en vecka sedan så mysigt att träffa dom. Det var första gången och Trelleborg är en trevlig stad, lagom stor, fina sandstränder och en park som inbjuder till promenader.

 

        Trelleborg kallas Palmstaden och när vi var där stod dom fortfarande kvar för vädret var superfint.

Under vintern förvaras dom inne. 

         

              

Det finns många fåglar och det är inte ovanligt att möta påfåglar höns mm på gatorna .

      

 

En av dagarna åkte vi till Smygehuk fikade och var på konstrunda               

 

Tonåringarna har vaknat och vi ska fika sen vill jag besöka er och försöka återvända till blogglivet.

Må gott alla kära vänner.

                             Kram

                             Love.

 

 
 
Sita

Sita

19 oktober 2011 17:12

Hejsan Love jag har saknat dej. När vilken måndag kan vi ses. Hoppas snart. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

19 oktober 2011 19:03

j, äntligen...säger även jag!!! Kollat och kollat..om ett livstecken på din blogg och NU så kommer det.
Förstår att vardagen livet, kroppen..inte hänger med riktigt...
Många vacka fina bilder du visar oss, när ni var och hälsade på sonen med fru...
Jag blev så glad, när jag häromdagen ringde dej och du svarade och jag fick höra din röst och prata lite!!
Önskar dej och Leif en fin fortsättning på veckan
KRAM!!!

http://margiholm.blogg.se

 
irja

irja

19 oktober 2011 23:49

Käraste Systra min,,,
Nej, nej jag har inte glömt bort dig och din Leif,, har bara lite bloggtorka och ser att du och Margit har haft detsamma,"höstvirus"Ler,,, svårt beslut detta här om jag ska fortsätta blogga eller inte, men det är ju er jag saknar,,,,
Ser att ni också varit på äventyr hos eran son Roger och hans vackra fru i Trelleborg, vacker stad lite exotiskt med sina palmer....
Vi gästa våra dotter och hennes familj i Täby i två veckor, den blöta regniga september höll att göra mig galen under septembermånad fick vi sammanlagt 215 mm , det är mycket på en enda månad, man kan säga att september regna bort regnet orsakade massor med översvämmningar och rasskador vägar spolades bort och massa annat flöd iväg och vi fick en rejäl standtomt och en båt, den hade följt med vattenmassorna ,,,,
Som du kanske redan vet, så var vi och våldgästa Margit och Lasse i Kolsva,,, tiden går alldeles för fort när man har trevligt....
Om 5 veckor har vi första advent, jag tyckter det var nyss jag hade fram adventstakarna,,, ja snart står julen vid vår port och knackar på,,,
Vackra bilder bjuder du på som vanligt, tack att vi får ta del av dom...
Allt gott till er båda och att hälsan står bi...
Många varma kramiZar lillasyster IA /ANDERS....

http://40-talisten. bloggplatsen . se

 
lillis

lillis

20 oktober 2011 06:28

Välkommen tillbaka har saknat dig.
Så många vackra foton du visar från ett vackert Trelleborg
Ha det gott och var rädda om er
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

20 oktober 2011 09:31

Oj så mycket fina bilder du delar med dig av till oss.
Mysigt vi verkar ha haft det.
Tänk att träffa på en påfågel mitt på gatan, ja även höns.
Och palmer det är inte heller vanligt.
Fina stränder verkar det oxå vara.

Hoppas att din värk snart ger med sig iallafall så du kan röra dig och må lite bättre.
Men nu börjar detta hemska kalla och då har jag såååå ont i min kropp inte roligt att ha muskelreumatist.
Men det hjälper ej att klaga heller.
Bara bita ihop och försöka hänga med.

Önskar dig en fortsatt bra dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

20 oktober 2011 12:06

Fina bilder

Nu du snart är det dags kl 13.00 skall vi vara hos Yvonne på söder i stockholm. Cartering jag beställde för två 250:kr per person.
Vad kul det skall bli eller hur.
Vi kan väl höras på telefon Kul att du bloggar igen kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

20 oktober 2011 13:16

Men goa vän ... är det bältrosen och ryggvärken som spökar på än ... eller är det något mera? Massor av energier till dig och din kropp!

Fina bilder ... tack!

Skrev i ett inlägg för ett tag sedan att det är för sällan som jag besöker dig ;.)

Krya på dig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

20 oktober 2011 16:17

Trevligt med en tripp till Trelleborg :-) I Smygehuk har jag också varit, för 2 år sen. Hade ingen aaaaning om att de har palmer i Trelleborg :-) Kul.
Ha en fin torsdagskväll! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

20 oktober 2011 20:13

Gott att höra att du orkar skriva igen och vara ute en tur. Jätte fina bilder, ja blöta djur är inget roligt att få in lukt av en blöt hund är inte som parfym.
Sköt om dig/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Kristina

Kristina

20 oktober 2011 20:33

Vilka fina bilder!
Jag var också i Trelleborg i sommras och åt plankstek, den var toppengod.
Ha det gott och goa kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

21 oktober 2011 09:45

Hejsan Love. Klart du ska få mitt nr. Trodde du hade det. 0761883122. Kram o ha det gott

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Blessingsrehabsrehab

Blessingsrehabsrehab

21 oktober 2011 18:55

En kan nästan tro att ni varit utomlands ;)..Ja, man får göre de man òrker helt enkelt..Kram Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 oktober 2011 13:10

Så roligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen!=D Mindre roligt att du har sån värk o kroppen.
Vilka härliga bilder du visar från ert besök i Trelleborg. Jag gillar kontrasten mellan de gröna palmerna och det höstgranna lövträdet.
Skickar många varma "krya-på-dig-kramar"!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Love

23 oktober 2011 21:46

Jag tackar. Eftersom livet inte är helt ok så kommer jag inte att skriva så ofta men hälsar på hos dig och lämnar en kommentar mellan varven. Har jag inget att förtälja på bloggen får det vara. Gnälltanten kämpar vidare.
Kram till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards