Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Bullar bakade.

Av Love - 15 december 2011 14:00

                                  Hejsan i julförberedelserna!


Jag hoppas ni inte jäktar utan njuter av dagen. Det gör jag för jul blir det i varje fall.

Snö däremot verkar det inte bli och det är synn speciellt för alla barn.


Bakade gjorde vi hos Elinor i helgen och la in i frysen annars tar det fort slut.

Dom flesta klappar är köpta och julkorten skickade.


Jag tycker om att både få och skicka julkort hänger upp dom vi får på ett band i hallen.

             

Så här såg det ut när barnbarnen bakade peppisar och bullar.


              






     


Leonard klädde balkongräcket med granris o lampor sen visade vi Totte hur fint det blev.


    

  


Jag var till sjukhuset i veckan och fick svaret på nya ryggröntgen.

Nu hade det blivit sämre så kirurgen sa att det skulle bli operation

av ryggen först och sedan höger knä. Känns väl både bra och dåligt.

Dom öppnar ca 2 dm och skär bort en del samt kniper av det yttersta på två kotor

för att det ska bli mer plats. Efter februari ska det ske och då måste Leif

vara på något demensboende under tiden för han klarar sig inte hemma själv.

Lukas tar ju hand om djuren och huset.


Våra dagar är verkligen upp och ner och jag kunde aldrig föreställa mig

hur jobbigt det skulle bli när vi fick beskedet. Vet ju att ingenting blir bättre

och det är en stor livssorg. Hur läng kan vi bo kvar, vart ska vi bo,

kan vi bo tillsammans och hur fort kommer det att gå och hur länge kommer

jag att orka. Ja frågorna är många och ingen vet svaret. Jag mår verkligen inte bra

och självklart inte Leif heller och jag lider med honom.

 Därför orkar jag inte skriva så ofta för mina går till annat men önskar er en härlig

sista advent.


  Kram från Love.





 
 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

15 december 2011 15:54

Tusen varma kramar till dig min kära vän.
Du skall se arr altt ordnar sig, till det bästa vad det lider.
Efter operationen kan du ju får hjälp hemma kanske sova på nedre botten, jag fick ju en ny höftlet lite extra nytt bäcken då mitt skelett i höger ben inte var tjockar än hos ett barn så höftleden de satt dit var storlek barn. Det tog lite längr tid att bli bra men efter 1 år var allt bra mycket bättre än förut jag hade ju haltat sedan barnsben.Vänta och se tiden an Efter operationen kanske allt känns bättre och du kan se ljusare på frramtiden..
Ni har ju all rätt till hemhjälp redan nu vad jag kan förstå..Då Leif inte kan hjälpa dig.
Det är aldrig trevligt att vänta på operation ej heller svar på röntgen, Jag börjar bli lite orolig det är snart 2 veckor sedan " pillidutten" röntgades, funderar vuxit eller ej.
Vi skall var hemma och ta hand om Gården djur på Julaftonen, Juldagen till Stora grabben i Lundby Annandagen till Mellan grabben i Karlskoga så jag fixar inte så mycket hemma detta år.. Nästa år och alla andra år efter det skall jag fira på Gran Canaria som vi gjort så mpnga gånger ingen stress där inte..

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

15 december 2011 15:56

Tryckte fel så det blev ett hastigt slut
Det sakll naturligt vis stå

Varma go kramar från mig Anita LUndwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Bittan

Bittan

15 december 2011 19:46

Hej! Tack för dina rader i min blogg. Tyvärr så har jag inte orkat skriva där då jag har svårt att skriva då jag har ramlat och fått en fraktur i min handled så därför blir det endast några rader här nu.
Oj så jobbigt du också har det!
Kram bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

15 december 2011 20:15

Love, så skönt att du får chans till operation och förhoppningsvis ett bättre liv. Förstår att ditt liv med din man går upp och ner, att det är en stor sorg. Mamma har varit sjuk ett tag och klarat sig hemma med hjälp av pappa och när han bröt lårbenet blev läget akut. Hon hamnade på en avlastningsavdelning så länge, men han har inte orkat ta hem henne igen, så läget är lite drygt, snällt sagt. Men nu är hon införstådd med att hon måste bo permanent på en vårdavdelning ... det är inte kul att inte få vara frisk, varken för den drabbade eller de anhöriga. Det är en stor sorg, att sörja någon som lever ... att det inte är som man tänkt.

Men du måste tänka på dig själv ibland, Leif blir inte hjälpt av att du tar slut ... det rådet får jag, det är svårt att tänka så men det är antagligen nödvändigt.

Många varma kramar från mig/Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

16 december 2011 06:34

Så mysigt du haft med bak ihop med barnbarnen och även fina bilder på dom
Vad skönt att du kommer att få hjälp med din rygg.
Förstår din oro inför framtiden hur det ska bli med Leif och hur länge du ska orka. Ta en dag i taget så länge och njut av det.
Tänker på dig vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

16 december 2011 06:41

God morgon Love. Du ska se att ordnar sej till slut. Hemtjänsten kommer o hjälper till, det har ni rätt till när du inte orkar. Även matlådor om du så önskar. Hoppas vi kan ses snart. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Cina

Cina

16 december 2011 09:47

Skönt att du kan få slippa ditt onda tycker jag. Men jag förstår dina tankar.
Och det är jätte jobbigt att sköta om en alzeimer sjuk person. Jag vet precis vad du går igenom. Mamma gjorde detsamma men vart sjuk och dog före pappa som nu sitter på ett boende för alzeimers sjuka. INTE ROLIGT kan jag säga. Min mamma var 74 år när hon dog och frisk har hon vart men så kom det en liten ärta i hennes hjärna som ville helt annat än vad vi ville. Och det gick fort på 3 månader vad det slut! Mycket jobbigt ska jag säga.

Hoppa in hos mig o var med o tävla om en trisslott!

Sköt om ER

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

16 december 2011 11:56

Trevligt du haft det med de dina, sånt gör att man får lite mer ork. De var väl bra att du kan få hjälp mot din onda rygg men förstår också att du är orolig för Leif. Det finns ju hjälp att få när ni behöver det så du ska se att det ordnar sig, du får tänka på dig själv också.
Önskar dig en fin helg/kraaamizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Madde

Madde

16 december 2011 13:52

Hej kära o Goa Love! :D

Vad du förstått så har jag tagit en lååååång paus på min blogg. Det har inte riktigt blivit av att jag skrivit något där på sista tiden. Annars så lever jag och allt är bara bra med både oss tvåbenta och våra fyrbenta gosingar. Hihi!

Vad mysiga bilder på pepparkaksbak du bjuder på och jag gillar dina härliga julgardiner. Jättefina. Riktigt mysigt nu med allt julpynt men lite snö hade som sagt inte skadat. Jasså det blir ingen resa i år. Kan nästan förstå det när jag nu varit här inne och läst ikapp mig lite. Ryggoperationen låter lite läskig men kan det bara göra gott så... Jag håller tummarna för dig! ;-) Tur du har så härliga barnbarn som hjälper dig med lite av varje där det behövs.

Annars så hoppas jag att allt även är bra med er alla och jag ska försöka komma igång med bloggandet här snart igen.

Ha nu en riktigt trevlig och mysig helg!

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

17 december 2011 11:04

va mysiga bilder du lagt in. Ni verkar göra mysiga saker tillsammans med barn och barnbarn..jag förstår din oro. Min mamma gjorde ryggop för många år sedan och det var en ganska lång eftervård. Men tiden läker. Jag förstår oxå att det är smärtsamt med din mans tillstånd för er båda.Jag har jobbat många år med anhöriga och demenssjuka. Det ligger alltid en skuld för den som har knoppen klar. Men man orkar inte hur mycket som helst, då måste man ta hjälp..Att släppa taget succesivt är och ge upp inför maktlösheten kan ta sin tid....Jag önskar dig allt gott Love..Kram Blessing

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards