Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

HEJ SVEJS!

Av Love - 15 mars 2012 10:12

Familjen är samlad igen och efter att Leif varit borta en vecka. Nu ska han vara hemma tre veckor och sen en vecka där är det tänkt. Det verkar vara ett bra schema.


Vi var till hans demensläkare i tisdags och fick lite ändringar i medicineringen samt att han fick göra ett minnestest.

Lite sämre hade det blivit men som tur är verkar det gå sakta. Läkaren är underbar och vi kan ringa honom när det är något vi undrar över eller behöver hjälp med.

Han skrev också ut ett intyg så att vi kan få förtur på lägenhet eftersom vi inte kan bo kvar här.


Den första april ska vi har visning  och det känns pirrigt. Det som ligger oss i fatat är att bensinen kostar över 15 kr

och när man bor på landet blir det mycket köra. Ni får hålla tummarna då att rätt familj kommer.


Jag har skjutit på min operation och Leif är lugnare. Får ta den när vi är på nya stället och Elinor som hjälp.


Vädret är inte kul i dag men gårdagen värmde och Leif började kratta. Massor av snödroppar i gräsmattan så det gäller att vara försiktig. Gaius fryser för han är nerklippt och låg så nära mig i sängen i natt.

Jag har  fönstret öppet och i vanliga fall tycker han det är varmt och ligger på golvet men nu finns ingen päls som värmer.


Vill ha lite vänprat så jag ringde nyss till Jill som kommer upp och fikar. Fy vad jag kommer att sakna dom och Ingrid

med familj. Nu blir det ju bara fyra mil mellan oss men det där "kom över" försvinner ju.

Vill inte tänka på allt som blir svårt utan fokuserar på det som blir bra och det är mycket mest att vi är nära Elinor.


Tyvärr kan ju inte Lukas följa med utan måste hitta annat boende men han oroar sig inte utan det fixar sig säger han. Han tar ju studenten i vår och hoppas få jobb. Pappa Johan flyttar nog hem till Sverige i sommar också och då löser det sig.


Det knackar på dörren o vännen är här.


                                                  
   KRAM  FRÅN LOVE.


 
 
Bettan

Bettan

15 mars 2012 12:41

Men gud va härligt att se något nytt från dig här. Kikar ju in var kväll & när tillfälle ges. Låter som ett jätte bra upplägg för både dig & din make Leif. Framförallt väldigt skönt att det går långsamt framåt med hans tillstånd.

Det är ju som sagt var en helvetes sjuka för de annhöriga detta. Har ju haft min moder som drabbades av denna sjukdom. Tyvärr finns hon ju inte ibland oss längre, än i minnet. Men framförallt så vet vi ju också idag att hon inte lider själv. Men tungt är det.

Tror nog att du & vännen kommer att träffas ofta även om det blir ett avstånd emellan er. Skönt att lämna väggarna & fika med nära & kära.

Självklart håller jag tummarna att ni får sålt. Å bensinpriset här i Göteborg är på 15.38 =(. Inte klokt att det få bli sådanna kostnader på något alla har behov av.

Med detta önskar jag dig min gode vän, en riktigt fin dag/kväll.
Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

15 mars 2012 15:16

Du verkar få en bra helg, låter utvilad ...

Kram inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

15 mars 2012 16:46

Jag blev så glad att läsa här hos dig idag, du låter så glad och de unnar jag dig. Gott att gubben är ute och krattar å fixar så gott han kan. Det kommer säkert att bli bra när allt med huset är klart och ni får ett nytt boende. Hoppas du å vännen fick en trevlig stund ihop.
Önskar er en fin helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Sita

Sita

15 mars 2012 17:43

Hoppas o håller tummen att rätt familj kommer o köper huset. Ha det gott. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

15 mars 2012 20:50

Hej vännen!
Så trevligt att ni är samlde allihop nu.
Hoppas det går bra på visningen av er lgh.
och att det hela löser sig på ett bra sätt.

Kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

16 mars 2012 06:47

vad skönt att Leif kommit hem igen. Håller tummarna att visningen av huset går bra för er,hoppas oxå att det löser sig med lägenhet för er
Ha en skön helg min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

16 mars 2012 09:56

Hej vänne Jag kommer i håg när vi sälde huset Man känner sig som en Apa i bur. Folk kolla allt jag tyckte det var pest. Men det var bara att bita ihop. Och se glad ut.
Skönt att det ordnat sig med Leifs boende perfekt eller hur.
Här går livet sin gilla Gång.
Har startat en Foto blogg där jag skall lägga bilder jag tycker är vackra http://anitasfotoblogg.ploggplatsen.se Om du vill titta in någon gång
Vi har fått Lamm tvillingar en svart en vit Affe & Vitoria kallar jag dom Viktoriadagen föddes de & Alfs födelsedag 12 mars
Så nämnen Passar eftersom den vita är en Pojke
Ha en fin helg Kram Anita Lundwall

http://anitasfotoblogg

 
Madde

Madde

16 mars 2012 13:32

Hej kära Love! :D

Hoppas att allt är bra med er, tvåbenta som fyrbenta! ;-)
Vad kul för er att Leif ska vara hemma ett tag nu. Alltid trevligare med alla samlade. Flytt på gång också ser jag. Förstår att ni kommer sakna erat vackra Vildfagre men samtidigt är det ju spännande med förändringar också. Hoppas att allt löser sig till det bästa för er med försäljningen och att ni hittar en mysig lägenhet. Ska bli intressant att få "följa med er" på vägen. ;-)

Här är allt som vanligt och jag är så glad för att våren nu är på intågande. Har sett både fjärilar och en humla nu veckan. Ljuvligt är det! :D Hoppas bara att den är här för att stanna.

Önskar er en underbar och trevlig helg!

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 mars 2012 23:24

Vill tro att Leif var glad att han fick komma hem, det dröjer nu till nästa resa igen.
Vilken lycka att ni får förtur på en lägenhet pga. omständigheterna, tror inte alla kommuner har det på detta gynnsamma sättet.
Tror inte Gajus fryser så mycket, det är ju inte flera minusgrader och det blir varmare och varmare för varje vecka, inte behöver du köpa klädet till han.

Önskar er båda en fin helg.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards