Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Vildfagremadam är tillbaka.

Av Love - 29 maj 2012 09:15

                                            Kära vänner!


Det är en tuff period nu på alla sätt men possitiva saker finns alltid.

Tony kom till helgen och är till jättestor hjälp och sällskap så nu känner jag att detta

kommer att gå. Jag har saknat honom för det var överett år sedan vi sågs.

Min själ har  varit nere i botten och jagabsolut inte orkat skriva.

Tack ni alla som finns för mig  jag har er i mina tankar och känner stor tacksamhet.


I dag har Leif åkt på sin "semestervecka"och jag ska försöka återhämta mig.

Mycket blandade känslor när han åker jag tycker det är skönt samtidigt som

det är jättejobbigt men det blir väl lättare allteftersom tiden går.

Dom är i alla fall helt suveräna där och Leif trivs.


När vi flyttat kan jag ta bussen dit och hälsa på honom när han blir borta längre.

Pratade med föreståndaren i går och dom ska försöka hitta en plats för Leif

i flyttveckan för han kommer aldrig orka vara hemma i röran.

Om han är borta några dagar efter hinner jag få lite ordning.

Sen står han på tur för att vara borta 14 dagar och hemma 14 dagar.


Toppenhelg var det här med Tony, Elinor och fyra barnbarn samt vänner.


Vi spelade spel åt smaskigt och tittade givetvis på Loreen

Jublade när hon vann. Det gick jättebra med Leif trots att hela huset var fullt

och det var sängplatser överallt. Han rum  var fredad zon så han kunde

dra sig tillbaka och vila.


Vilket fint sommarväder vi haft men i dag är det svalare och passar bra när 

Tony och jag ska ta itu med garaget. Vi får nycklarna till lägenheten den 15 juni

men lasset går sista helgen i juni så midsommarfirande blir här.


Nästa fredag tar Lukas studenten och Elinor håller i den festen.

Han har börjat med LCHF vilket Elinor också kör och mår bra av.

Denna vecka hänger Tony och jag med. Köpte en bilaga till Aftonbladet i går

och hittade massor av bra recept. Det svåra här på landet är att hitta fiberhusk,

mandelmjöl och lite andra konstigheter. Ska i alla fall bli intressant att pröva.

Tänk om jag skulle må bättre vilken lycka.


Min skärm packade ihop för ett tag sedan men nu har Tony hjälpt mig så jag har en 

ny som är mycket större. Min bärbara dator som jag bara använt en månad i Thailand 

ska Lukas få. Den är stor och tung för mig och nu ska jag stänga hemtelefonen och köpa

en mobil där man kan göra det mesta. Tony kommer att få ett hästjobb att lära mig.

Jag är för gammal för dessa nymodigheter men man måste ju hänga med så länge det går.


Mellan jobbpassen i dag ska jag börja hälsa på hos er har saknat att vara med och se hur ni har det.


                            All kärlek till er och ha en underbar dag.

                                              Kram

                                              Love.







 
 
blessingsrehab

blessingsrehab

29 maj 2012 15:46

Nämen va roligt att du är tillbaka. Jag har kikat in då och då. Skönt att få hjälp av sina närmaste. Mina barn var samlade allesammen i helgen, vilket är göörsvårt nu för tiden. De har alla sitt. Jag hoppas att allt kommer att flyta på med flytten Love. OCh lycka till med Lukas student. Det är en av de roligaste firande jag vet. Bless♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 maj 2012 17:17

Vad skönt att Tony kommit hem igen så att du får lite hjälp med allt.Förstår att du tycker att det är tufft när Leif åker på sin vecka, men tro mig du behöver detta för att må bra själv. Hoppas att det går bra när ni ska flytta.
Tänker ofta på er
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

29 maj 2012 17:40

Hejsan Love. Så bra att Tony är hemma o hjälper dej med flytten. Om du äter LCHF då får vi gå o äta sallad ist för fika. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

29 maj 2012 18:43

Har saknat dig här på bloggen och funderat på hur ni har det.
Fy attans för att flytta från ett stort hus till lägenhet, så mycket som skall röjas bort. Det måste kännas befriande när ni väl kommer till lägenheten och lägga allt bakom er och göra en nystart.
Vilken tur att Leifs extraboende finns, hade nog varit svårt för han när allt stökas om i huset.
Så roligt för er att Tony kom och hälsade på, vart bor han ? att det är långt borta förstår jag när det är ett år sedan ni sågs. Ni blev en storfamilj några dagar roligt att få rå om varandra och glömma allt det tunga.
Hoppas det kommer att bli en positiv prövning med LCHF, garanterat så blir du friskare om du fortsätter, en vecka är för kort tid, talar av egen erfarenhet.
Lycka till med allt du har för dig och det som väntar er.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

29 maj 2012 20:41

Välkommen tillbaka! Skönt att höra att det börjar lösa sig och att du kan se ett slut på det gamla och en början på det nya ... härligt att du har de dina runt omkring dig. Det blir säkert bra när Leif får vara borta 2 och hemma 2 ... för det är svårt att hinna återhämta sig på en vecka för dig. Du får ha en fin och skön vecka ... och tänk på dig själv.

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

30 maj 2012 22:08

Va glad jag blev idag när jag såg att du hälsat på inne hos mig. Tack snälla för ditt rara inlägg, det värmer <3. Å härligt att se att du är här igen också, du har varit saknad vännen. Men lova mig att vara rädd om dig själv i allt detta.

Verkar som att det kommer att bli bra när allt kommer på sin plats. Men kan tro att det är mkt att hålla i just nu. Så glad för att Leif trivs bra där han är. Det är ju en viktig bit för att du också ska kunna må bra.
Massor av varma kramar & styrka till dig vännen. Du är fantastisk!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

30 maj 2012 23:24

Hej vännen
hoppas du inte sliter ut dig innan ni ska flytta.
Skönt att du har fått hjälp iaf från dina nära.

Ha det bra
kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Monica

Monica

31 maj 2012 11:55

Vad trevligt att se att du är tillbaka härinne.Jag vet vilket jobb du har med flyttbestyren för nu är det två år sen vi var i full färd med att packa mammas saker inför hennes flytt till lägenheten från huset som hon bott i sen 1955.Allt gick bra,men det var skönt när hon var installerad i lägenheten som hon har trivts i från första sekunden...som hon uttrycker det själv!
Lite kyliga vindar när solen går i moln,stor skillnad mot för en vecka sen när det var så varmt och skönt.

Vi hörs!
Ha det bra...kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

31 maj 2012 18:39

Hejsan! Roligt att höra från dig, ja jag förstår att det kan vara tungt för dig men skönt att du har hjälp med mycket. Ha det så skönt nu när du är ensam hemma å kan rå dig. Det är tur Leif trivs där han är så du slipper oroa dig för honom.
Ha de så gott och ta hand om dig/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards