Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Lägenheten i "backen"

Av Love - 3 oktober 2012 17:50

                                               Hej svejs!


Jag är på jakt ! Ja inte efter djur utan efter köksgardiner.

Har sökt på en massa ställen men utan resultat.

Det är tråkigt när man flyttar o har massor av gardiner men inga passar.

Just nu ser det väldigt kalt o fattigt ut har hängt upp en kappa provisoriskt.

När vi bodde i huset var det mörkt som gällde och stort nu är det ljust o litet.

Så här ser det ut innan sommargardinerna åkte ner.. Fondväggen satte Nicklas o Lukas upp.

         


Har haft en klocka i guldfärg hängandes i vardagsrummet men en kväll fick jag nog

tog ner den och slog ut urverket. Tony trodde jag blivit knäpp.  

Sen sprayade jag den vit shabby chick la i lite konstblommor o som ni ser hängde upp den på köksväggen. Ska skaffa torkade blommor o göra den snyggare men jag gillar den bättre nu.


Ifrån köksdörren kommer jag ut till det lilla uterummet där den riktiga ingången är.

   

     

Här sitter jag ofta på kvällen och rdicker the o lyssnar på musik.

Tänder då en massa värmeljus. Snart ska jag ta hit en elektriker som kan göra så att

jag kan tända ljusstakar till advent. Måste också ha någon som kan borra i taket för 

att få upp gardiner blir med ombonat då.


Har inte gjort så mycket i dag min rygg sa ifrån men Gunilla kom och piggade upp mig.


Är jättenervös inför mötet nästa torsdag ang. Leif. Hur ska han ta det när han får reda 

på att han inte kan flytta hem. Dom tankarna går som en centrifug i skallen och jag

har svårt att koncentrera mig på bloggandet så ni får ursäkta.

Nu ska jag jaga vidare i min gardinjakt och ni får ha det så bra.

 

Tack för era kommentarer jag tänker på er mina vänner.


                                          Kram

                                          Love.


                                               


 

 
 
lillis

lillis

4 oktober 2012 06:59

Hoppas att det snart löser sig med gardiner.
Så mysigt och fint du har det och vilket fint uterum.
Förstår att du känner oro för hur Leif ska ta detta
Ha det bäst min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
bloggläsare

bloggläsare

4 oktober 2012 10:49

VAD fint du har i din lägenhet och vilken vacker fondtapet!

Känner med dig inför mötet där du ska tala om för Leif att han inte kan flytta hem igen.
Ska du inte ta kontakt med Anhörigcenter i Örebro? Du kan säkert hitta någon i liknande situation som kan ge dig stöd. De har så mycket bra att erbjuda, som kan lindra din oro.
Gå gärna in på nätet och sök på "Anhörigcentrum i Örebro" och läs om dem. Eller ring 019-213230.

Stoor kram

http://bloggläsare

 
Ruth

Ruth

4 oktober 2012 11:09

Åååå, vad jag har njutit av alla dessa fina foton, så fint du har det hemma, helt i min smak, men har det inte själv så fint, vitt är så rent och fräscht, tror jag flyttar in till dig.
Hoppas inte det blir problem med Leif, det har ju gått så bra hitintills med att bo hemifrån, men förstår din oro. Måste du få lugn och ro i sinnet snart, detta tar på krafterna.
En stor kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

4 oktober 2012 11:24

Vad fint du har det! Himla bra idé du fick där med klockan. Det blev ju jättefint! Önskar dig en fin torsdag! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

4 oktober 2012 13:22

Så fint du bor!
Snart jul så du kanske inte behöver byta gardiner än. Det är ju så ljust och fint i ditt kök.

Tänker på min vän Gullan när du berättar om Leif. Hon har sin svårt sjuka man på ett boende och mår nog som du kan jag tänka mig. Tror att jag ska tipsa henne om din blogg :-)

Massor av lugnande energier till dig och tro mig ... Leif kommer att ta detta bra ... det är ni anhöriga som lider mest/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

gullan

4 oktober 2012 16:46

hej läser ditt inlägg ja jag sitter oxså o väntar på svar om min man Lennart får stanna kvar på äldreboendet och hur skall ha ta det ja det är många känslor som kommer upp vi har varit gifta i 54 år o det känns inte bra för mej o gör jag rätt men jag klarar inte av han hemma min rygg o hjärta säger ifrån ibland jag hälsar på varannan dag
han säger att han trivs men det går upp o ner gråter mycket
Kram Gullan hör gärna av dej så jag får höra om det går bra för Er

 
Maria

Maria

4 oktober 2012 21:37

Lägenheten ser riktigt fin ut och gott att ha ett uterum. Jasså du tar ut din ilska på klockorna men tyckte den blev finare i vitt.
Ha en finfin helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

5 oktober 2012 11:42

Vad fint du har det verkar vara en trevlig lägenhet.
Gardiner ja det är inte lätt att hitta som passar till alla fönster.
Penddyl köpte mamma & pappa när vi bodde i Hammarbyhöjden den ärvde jag men passar inte hos oss så den fick brorsans barnbarn i Stockholm Kostade 5000 kr att få fart på den Men i dag kostar en Pendyl mellan 28-50 tusen kronor Så jag förstår din sons häpnad. Men den blev fin Bara du är nöjd .. Hoppas du följer med när det blir dags att träffa " Gattjejerna" Har du hört något från Carina??
Ha de bra i morgon står Affe & jag på Loppis på CLUBB 700 mellan 10-15 kram barndomsvän tänk över 60 år som vi känt varandra

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

6 oktober 2012 11:42

Så ljust och fräscht du har fått det i ditt nya hem. Jag har varit dålig på att bloggvandra, men du finns i mina tankar. Jag förstår så väl att du lider alla kval inför dagen då du måste ge att ge det definitiva beskedet om boendet till din käre Leif. Låt oss innerligt hoppas att han inte blir så förtvivlad, som du tror.
Då är det bra mycket enklare att leta efter nya köksgardiner - något som också blir ett sätt att skingra tankarna.
Jag sänder dig många varma styrkekramar,
Lambergsfrua

 
Gunilla

Gunilla

6 oktober 2012 23:21

Hej vännen!
Förstår att det är roligt att ha träffat barndomsvänner via nätet. Jag har ju försökt att hitta några på FB, MEN inte lyckats. Förstår inte hur en del gör.
Jag hade ju inte så många vänner i min ungdom tyvärr, så det gör inte så mycket om jag inte hittar dom. Ngn kanske man skulle hitta, man det är svårt.

Kram på dig
Ha en fortsatt bra helg

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

6 oktober 2012 23:23

Glömde att säga, att vi hörs och ses igen ngn dag i veckan som kommer
Kram vännnen

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

7 oktober 2012 08:20

Hejsan Love. Tänkte åka till Örebro nästa måndag o klippa mej. Var ligger din lägenhet så kan jag komma o besöka dej där. Jag tycker lägenheten verkar jättefin. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards