Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Love - 2 december 2012 11:55

                                                  
      Kära vänner!

Jag hoppas ni får en riktigt fin dag nu när vi har 1:a advent.

Till slut blev jag också klar här och på eftermiddagen kommer

barn o barnbarn på liten glöggträff.


I fredags var jag tidigt i Leifs rum och satte på musik tände ljus

och dukade upp så han skulle känna sig välkommen.


Vid 11 kom han och jag höll på att få en chock.

Fortfarande orakad, sjukhusstrumpor o foppatofflor.

När jag frågade efter hans skor o andra kläder mm. gav dom mig en påse

och sa att allt låg där.

Det som fanns var en undertröja från sjukhuset och en till blå

som jag aldrig sett skymten av. Ingentig annat men just då orkade jag

inte bråka för Leif såg så trött o slut ut. Får ta det på måndag.


Han var i alla fall glatt överraskad och tyckte allt var så fint i rummet.

När hans "man" kom med maten o frågade om han fick äta med oss

kunde Leif inte äta själv utan jag fick mata honom.


Så mycket sämre han har blivit under den här månaden på sjukhuset.

Efter maten la vi oss för han var jättetrött och orkade inte prata

och det han sa var bara svammel.

Han somnade och där satt jag o storgrät hur kan allt detta ha kommit

på bara en månad? Kan något bli bättre eller är det så här illa nu?


 Jag var kvar när han vaknade men tyckte inget var bättre.

Till slut var det dags för mig att åka hem med ett tungt hjärta

men Leif var i alla fall glad och personalen helt underbara.


Gårdagen var lite bättre han kunde i alla fall gå själv och var lugn o nöjd.


Orkar inte åka dit i dag för nu värker kroppen och jag måste vila

det har ju varit en hel del att göra här också men nu är jag nöjd.

Leif vet inte när jag varit där och har ingen tidsuppfattning så

jag åker inte varje dag. Måste ju vara glad o possitiv när jag är där.


Julmarknaderna är i full gång och vi har ju Vadköping som har blivit

en tradition att gå på. Nu är det ju snö o kallt så bättre kan det inte bli.

Att gå runt där o njuta kanske köpa en havrekärve till fåglarna,lite julgodis

och ev. något fint hantverk.

Tomten finns där och tar emot önskelistor men min är kort.


Michelle frågade mig vad jag ville ha. Svar: Samma kärlek o omtanke

som jag har fått under detta år är vad jag vill ha.

Har köpt några julklappar men det blir inte så dyra o inte så många.


Ska bli gott med glögg men kom just på att jag glömt köpa mandel

så långa benet före mot Konsum i 10g. kyla.


Mina tankar är hos er och jag niger o tackar för allt fint ni skriver.


                                         Kram

                                         Love.







Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards