Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Love - 3 januari 2013 18:11

Visst är det konstigt. Först väntar jag som en tok på att få pynta

till 1:a advent. Sen njuter jag av varenda dag med tomtar och

annat julpynt.  När  jul o nyår är slut och då ska det bort med en väldig fart.

Gardiner o ljusstakar får hänga med till 20da Knut men sen ska allt bytas.

Hur gör ni vissa har saker upp till påsk men det är väl att gå för långt

även fast vi sjunger att julen varar fram till påska.


Köper den första tulpanbuketten sen och börjar längta efter våren.

Har redan fått katalog från Jotex med vårgardiner så nu är det bara att drömma.


Drömmer gör jag gärna och en är att få åka med Elinor, Leonard o Filippa

till Marocko. Leif o jag var där på 90-talet och jag gillade hela atmosfären.

Har varit på Cypern med Michelle o Lukas så det är "småttingarnas" tur.

Bara att sätta igån att spara för iväg ska vi men jag vet inte när.


Jag har två val :

1:  Att låta livet stanna upp komma längre o längre ner i sorg o förtvivlan

     över att inte få göra något mer med Leif.

2:  Att ta vara på dom år jag har kvar o uppleva saker och se nya platser.

     Det kan vara en biltur till Sigtuna ett teaterbesök eller något annat trevligt.


    Har känt som att kan inte Leif vara med så ska inte jag göra

    något heller. Tycker jag sviker honom och har dåligt samvete

    men vet att han vill attt jag ska vara glad och orka.


Lukas frågade  om han fick laga middag här i dag och det tackade jag för.

Han bjöd oss på köttfärslimpa med champinjoner o bacon.

Potatis, gräddsås o sallad. Kul att han gillar att laga mat.


När vi var hos Leif i dag fick han träffa Keng och blev så glad.

Det bästa är att han pratar o skrattar men inte mycket ordning på orden.

Lika glad när vi går och det är det bästa att slippa se honom ledsen.


Nu är mina prover inför operationen klara o på tisdag ska jag

träffa narkosläkaren med flera. Sen dröjer det inte många veckor

innan det är dags. Måste ju erkänna att lite rädd är jag, inte för själva

operationen men, för att inte vakna upp igen.


Ja det var lite "småprat" nu ligger Nova i sängen o väntar på matte.

Hon är jättetrött på kvällarna för med två kompisar nu blir det

mycket lek o bus.


Helg i morgon och jag hoppas ni får en bra sådan.


                                              Kram

                                              Love.


 




Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards