Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Natten går tunga fjät.

Av Love - 12 december 2009 23:34

  

Äntligen kom jag ut på promenad i dag efter en tur på staden. Vädret var strålande så på vägen hem stannade vi  vid "spåret" och gick en sväng. Jag passade på att plocka lite lingon o blåbärsris.

 Det är jättefint att gå där, bra underlag och omväxlande upp och ner i skogen.

Kännde mig pigg vilket jag inte gjort dom senaste veckorna. Har tvingat mig till mycket och varit så trött.

Nu känns det som om jag kommit igång igen.

 

I natt är det Luciavaka och många ungdommar är ute och festar. Det oroar mig för så mycket hemskt kan hända och varför måste man dricka sig full för att ha roligt.

 

 Många gånger är det väldigt unga (barn) som inte fattar vad som kan hända. Var finns föräldrarna?

 

Några som verkligen ska ha en eloge är nattvandrarna som gör en beundransvärs insatts, Hoppas det blir en lugn natt så att inga familjer mister sitt barn.

 

Jag har ju själv barnbarn i den "farliga åldern" men dom verkar ha fattat vad det rör sig om.

Det värsta är att vuxna köper ut och på sätt godkänner drickandet. Nej fram för ett samhälle där vi bryr oss om och alla tar  ansvar för både gammal som ung.

 

I morgon kommer ljusdrottningen och jag önskar er alla en fridfull dag.

 

Godnatt mina vänner. 

 

 

 
 
margit

margit

13 december 2009 00:17

Hej Love! Hoppas att vi alla får ett trevlig LUCIA-firande på söndag..Jag jobbar och vi har nu fixat så att vi , nattpersonalen på BB och vi på GYN går runt vid 6.30 in till alla patienterna, sjunger och bjuder på LUSSEKAFFE (för dem som får/kan äta)
Vi, Lasse och jag har varit på LUCIA firande i Fors kyrka i kväll här i Eskilstuna.
Trevligt och dom sjöng SÅ FANTASTISKT!!
Kram! Margit

http://margitholm.blogg.se

 
margit

margit

13 december 2009 08:13

Gomorron LOVE! Precis när jag kommer in på din blogg...Natten går tunga fjät...så hade jag slagit på RADION och då , just då/nu sjunger dom>:natten går tunga fjät...
och det har vi gått från "sal tillsal" på mitt jobb nån timme sen och sjungit för samtliga inneliggande mammor/pappor på BB och patienter på Gyn som ligger inne..Uppskattades mycket! Jag har varit med tror jag 27 gånger sedan jag kom tillE-tuna 1980...och nästa år..kanske jag klivit av...
Du kan titta i min blogg...Bilder av personalen..inte patienter..
TACK för de fina kommentarerna du gav!! Ja det var min dotter Ilone som sa till mig när hon såg på bloggen/ bilden att den skulle vara "åt andra hållet"..
Kram och önskar dig en fin LUCIA o 3:e Advent!!/Margit

http://margitholm.blogg .sem

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

13 december 2009 17:07

jaa du Love !!!! jag gillar alla vettar, troll småkryp, vilda djur och skogen förståss. Har alltid trott på mystsiken i storskogen när månen och stjärnorna lyser.

Jag har precis som du, barnbarn i farlig ålder. Visserligen idrottar de men det är ingen garanti.
Vi har en bra advent och det tror jag du har också efter att ha läst din blogg.
Kram på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

13 december 2009 18:54

Hejsan vännen!
Ville bara titta in o önska en trevlig 3:dje advent och lucia. Hoppas du haft en skön dag!

Här har det gått i julpyntande osv!

Kramizz

http://svamlan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards