Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

En* * * * * dag.

Av Love - 4 oktober 2010 11:48

Vi är som ni  nog vet sjusovare både Leif o jag men i dag var vi uppe tidigt.

Styrde kosan mot Kolsva där Margit bor med sin Lasse.

Strålande solsken och vackra färger på träden.

Framme vid 12 och det var så mysigt att träffa dom och Lasse o Leif hade gemensamma saker att prata så det var livat i holken.

Margit är ju en riktig bak o matmamma så hon bjöd på kaffe med en supergod äppelkaka. Ska be o få receptet.

 

Vi åkte sen tillsammans upp till Färna där Kerstin o Janne med sina hundar  bor i ett charmigt hus med en tomt som man bara måste vara avundsjuk på. Håller ni inte med?

 

Snart drar dom iväg till varmare nejder och har sin bostad i denna välutrustade husbil.

 

En av anledningen till att vi var där.

 Hon har nämligen massor av pelargoner som hon nu säljer ut billigt. Jag fick beslutångest var som ett barn framför godishyllan. Skulle vilja ha alla men fick nöja mig med några rariteter.  

Kaffe med bullar och kakor satt bra och vi träffade också Sita med sin Kjell så det vart en pellisbloggträff.  

Leif och Margit

  

Sita och Kerstin.  Sita och Kjell ryggen på Kerstin.     Kersin.  Kerstin o Janne.  

Margit och Lasse.

 

När vi kom tillbaka till Margit o Lasse hade hon förberett en god kycklingsoppa och smaskig äppelpaj så vi var så mätta och belåtna när vi åkte därifrån.

  

Margit står vid spisen.

   

Lasse inväntar maten.    

Vilken tur att jag började blogga annars hade jag inte lärt

känna dessa  härliga vänner.

Tack för en fin dag Margit o Lasse, Kerstin o Janne,  

Sita o Kjell.

  

Här är tre av dom pellisar jag fick med mig hem.

 

   

Leif fick en egen av Kerstin men jag får väl sköta den.

Tror att den hette änglapelargon.

 

Ha nu en fin vecka mina vänner och ta hand om er för ni är bäst.

                              Kram från Love.       

 
 
Sita

Sita

4 oktober 2010 12:42

Hejsan o tack för igår. Det var roligt att få träffas. Nu snart ska jag åka till lassa o bada. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

4 oktober 2010 13:53

Tack själva, det var jättekul att ni lade en Bloggträff hemma hos mig och dessutom blev det ju min räddning så jag blev av med lite pellisar -:)
Ja du, även här är det lågt läge i dag. Man är visst inte ung längre. Sedan skriker ju kroppen i protest efter en så här trevlig och aktiv dag men det är smällar man gärna tar. Det är det värt, eller hur?
Fina bilder du tog.
Ser fram emot att träffas i vår -:)
Kramizzar till vännen

http://farna.bloggplatsen.se .bloggplatsen.se

 
margit

margit

4 oktober 2010 17:40

JA, VILKEN TREVLIG DAG vi hade tillsammans i söndags allihopa!!!TÄNK så många nya GOA VÄNNER VI HAR FÅTT...tack vare BLOGGEN!!!
SÅ ROLIOGT ATT VI NU FÅ SE VARANDRAS BILDER...SÅ OLIKA VYER, BILDER VI TAGIT..OCH DET ÄR JU BRA...Tänk vad livet, vardagen och SÖNDAGEN har mycket att bjuda på..och så trevligt och roligt man kan ha det!!!
Har idag varit på FOTVÅRD....åkte sen direkt till min NYA FRISSA, EVA, här i Kolsva och klippte mej igen.. och sen har jag varit hemma...och suttit MYCKET vid datorn, varit en sväng på Biblioteket också.
Lasse har SPELAT GOLF i Köping och nyss kommit hem.
Så det har varit en LUGN DAG, tycker jag...
Önskar dej och LEIF en fin kväll och TREVLIG o FIN VECKA!!!!
Kramen mina vänner!!!!
Margit, o Lasse hälsar!

http://margitholm.blogg.se

 
Madde

Madde

4 oktober 2010 23:11

Vad mysigt och trevligt att träffas så. Ser ut att ha varit en hellyckad dag! :D
Ni är så fina allihop!

Vilka fina bilder du bjuder på här sedan då. Vackra blommor och vad många blommor din Klematis har. Min fick bara fyra men de kanske inte blommor så mycket de första åren. Hihi!
Du som verkar så duktig på blommor. Hur övervintrar man just Pelargoner. Jag har några som blivit jättestora och fina ute i krukor och det skulle vara kul och prova. För det är ju stor skam och slänga dem nu när de är så buskiga och fina. Samtidigt är jag lite rädd att frosten ska hinna ta dem innan jag tagit in dem. Vi har bara haft två frostnätter än så länge och de har varit milda och nu har vi fått så kallad brittsommar. Idag stod temperaturen på hela 16 grader och det var riktigt ljuvligt och jag hoppas det håller i sig hela veckan. Ska tillägga också att jag har inget växthus men en sval källare om det fungerar?

Du får också gratta eran solstråle i efterskott till hans födelsedag. Då är han snart tonåring då. Hehe! Det går fortare än vad man tror. ;-)
Sambons son fyllde femton här för några veckor sedan och jag tycker inte alls det var länge sedan han och systern gick på dagis. Jaja, så är det! Hihi!

Önskar er en riktigt God Natt och hoppas ni får en ljuvlig morgondag! =)

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

5 oktober 2010 02:56

Hej vännen
Synd att jag inte hade tid att komma med.
Jag och min sambo var ju och hälsade på Kerstin och janne för ngn månad sedan, så visst bor dom fint till och har ju en fin sjö nedanför där på baksidan. Toppenställe, verkligen.
Fina biloder du haqr taqgit iaf.
Jo visst vet jag om att det brukar firas djurens dag, tycker jag är rätt att det görs.
Kul att du gillade den musik som jag har satt in på min blogg, MEN jag håller med dom som säger att midimusik låter ju inte lika fint som musik gör på skivor eller live, det kan jag hålla med om.
Nej Kiilima Havaiians, hade jag inte heller hört talas om, men jag har en LP skiva med dom som jag köpte för ett antal år sedan, så därför letade jag på youtube om det fanns låtar med dom där.

Håller med dig att man ska respektera varandras åsikter vad det än gäller. Alla kan ju inte gilla allt som sagt.
Jag kan inte med djur som: ormar, spindlar eller andra insekter, bortsett från nyckelpigor, för dom är söta på ngt sätt ändå tycker jag.

Du skulle till tandläkaren nu i denna måna skrev du inne hos mig och undrade om vi kunde ses innan eller hur det var, visst kan vi det. Är lite dum av mig så jag är inte så mycket inne i stan så jag vet vad alla cafeér med mera ligger, bara jag vet vad det ligger så kommer jag gärna.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram/Gunilla


PS
Är du med på FB?
Många jag har lärt känna via nätet och den grafiklista jag är med i är ju med på FB.
Kerstin, Margit + många jag känner är med där.

Ds

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

5 oktober 2010 07:54

God morgon Love!
Synd att jag inte kunde vara med det hade varit roligt. Men jag får i stället titta på alla underbara fina kort du tagit på er och omgivningen. Jag ska leta och se om jag hittar några recept åt dig
Hälsa Leif så gott
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

5 oktober 2010 11:33

oj vilken fin husbil, är det eran?
Vi köpte en husvagn nu i våras, kanske liten men om vi använder den mycket så kanske vi byter upp oss.
Idag tisdag blåsigt väder
ha en bra dag...kram

http://mimmiros.blogg.se

 
margit

margit

5 oktober 2010 14:55

Sänder dig LOVE en lite tisdaghälsning!!
Idag gör jag INGENTING...annat än sitter vid datorn..och ätit frukost o fikat..och sen ska vi värma rster av KYCKLINGSOPPAN sedan i söndags..Det var en väldig välsignelse med den..När jag gjorde den..så var det recept för 4 personer..men så lägger jag alltid till lite extra..och vi åt i gårkväll..och den räcker till oss ÄVEN idag...

Hoppas att allt är väl med er båda två!!!
Jag beställde en bok i går...skall berätta sedan i din e-post...
Kramen min kära storasyster!!!!Systeryster Margit...Lasse hälsar..OCH hälsa till din käre Leif också!!(fin bilden blev på Leif och mig)

http://margitholm.blogg.se

 
solan

solan

5 oktober 2010 15:32

Lite avis e jag.Jag hade gärna velat vara med.Ni verkar haft det så trevligt och så vill jag ha pelargoner...Synd att vi bor så långt ifrån varandra.
Kul med foton så man får en bild av er då känns det som om man känner varandra :o)
Ha det nu sååå gott.
Solan

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

5 oktober 2010 16:38

Ni har verlkligen roat er i helgen. Nu har du pelargoner så jag kan få några skott i vår.
Brukar ju köpa på våren men har ingenstans att förvra dom så dom slängs på hösten.
Måste fråga dansar ni square dance fortfarande?
Har inte sett några foton.
Mitt paket kom från Ellos och jag vart också nöjd.
Orkar inte springa i affärer och prova kläder.
Fy sjutton vad det är kallt i dag håller mig inne.
Kanske det blir en tvfilm i kväll.
Ta hand om dig.
Kram
Anna.

 
Monica

Monica

5 oktober 2010 18:42

Jag förstår att ni hade en mycket trevlig dag ihop med era vänner, även några av dom är mina bloggvänner.

Önskar dej en trevlig vecka:)

Kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

7 oktober 2010 07:24

Nu finns din länk bland mina blogg vänner
ser att du hälsat på min cyber syrra
Kerstin var den första personen som jag fick kontakt med när jag började surfa på nåtet

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 oktober 2010 17:10

Men så trevligt ni verkar ha haft det på bloggvänsträffen! :) Och massor av pelargoner fick du med dig hem. Den där bamsingen som Leif har, går inte av för hackor. Bara att gratulera :)
Ha en riktigt skön kväll!
Mina soligaste kramar från ett soligt Karlstad!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 oktober 2010 07:01

En bra helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

8 oktober 2010 10:41

Gomorron syrran!!!
Ja då har vi redan fredag, igen!!! Dagarna går så fort..och snart en hel vecka sedan vi träffades....och snart v..42...när Irja kommer ner..och vi får träffas igen.
Om du åker o handlar..så kan du kolla i HEMMETS VECKOTIDNING...nr 41...sid 84..där får du se en"helsida"..där jag fins med...
Här har vi mulet även idag.
Jag har nu 3 arbetsnätter framför mej..men det ska jag nog fixa. Sov /låg till 8.30.i morse..och la mig redan vid ett..tiden inatt. Jag var SÅ trött då...
Krame kära LOVE!!! Systeryster..Margit

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards