Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Love - 19 november 2012 20:17

Den sista augusti fyllde jag år förra veckan damp ett grattulationskort ner

Goa snälla Irja var avsändaren och mycket fint hade hon skrivit. Tack vännen!

Nu kan man ju undra vart detta kort varit i över 2,5 månad.

Det händer att jag får fel post men då ser jag till att lämna brevbäraren det.


Här händer inte så mycket men jag var i stan och köpte några julklappar

och i dag plockade jag fram gardiner o stakar till 1.a advent.

Bäst att vara ute i god tid så jag ser att ljusstakarna är hela är efter flytten

och gardinerna ska ju tvättas o strykas.

Väntar fortfarande på elektrikern men han har ju lovat komma så jag väntar.


Leif är kvar på sjukhuset men i går när jag var där var han så glad o då mår Love bra.

Dom ska snart ha en vårdplanering igen och sen får han komma till eget boende.

Rummet blev fint med alla hans saker så jag tror han kommer att uppskatta det.


Vi har haft varm o skönt o lökarna som jag köpte i september kom i jorden i dag

tack vare Lukas. Bättre sent än aldrig. Tänk i mars när dom börjar titta fram

då vaknar livsandarna igen o man börjar planera för vår o sommar.


Är jag ensam om att tycka att allt  blir för tidigt redan i oktober hade en del julskyltat.

Så fort julen är över kan man köpa semlor jag vill ha det som förrut.

Då gick pappa o jag på skyltsöndag den 1:a advent innan fanns ingenting.

Semlor fanns bara en dag i veckan strax före påsk och jag upplever att livet var lugnare.

Nu kan man snart handla dygnet runt och skillnad på vardag o helg är inte så stor.

Visserligen är det fördelar också tex. många fler får jobb och i dessa tider är

det viktigt när arbetslösheten stiger och oron sprider sig.

Få se hur länge SAS håller ut det blir väl som med Saab till slut. 


Vilka av er har snö o vilka längtar efter det vita täcket? Jag gör de i alla fall.

Undrar hur Keng kommer att uppleva vårt kalla klimat när hon kommer från

Thailand. Alla papper för henne o hundarna är klara så om hon får biljett

ska hon vara här innan jul. I år ska vi nog alla vara samlade  över jul men gå

emellan oss, Elinor o Michelle. Det var jättemånga år sedan alla var tillsammans.


Tvättmaskinen har pipit KLAR och det är thetime så jag drar mig härifrån

och skickar en hälsning till er alla.  

                                                  
                                    Kram

                                                  
                                    Love.



Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards