Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Love - 30 april 2010 22:32

  

Ja det ingen tvekan, våren är här jag har sett teknen.

 

Bonden har släppt ut korna.

  

Full fart på traktorn. 

   Björkarna har börjat slå ut.

  

 Marken är full av vitsippor.

     

 

 Vi har firat Valborgsmässoafton  men jag undrar hur många av våra ungdommar som tänker på att vi har helgonet Valborg att tacka för denna festdag.

Hon var en anglosaxisk furstedotter som missionerade i Tyskland på 700- talet.

 

Att tända eldar är en uråldrig tradition som syftade till att skrämma bort rovdjur,häxor och annat oknytt inför grönbetet. Nu firar vi vårens ankomst och sjunger

" Sköna maj välkommen" medan vi värmer oss vid brasan.

  

 

Jag kommer ihåg en Valborgsmässoafton då jag flög in över Stockholms skärgård på väg till Arlanda och såg alla dessa eldar från luften så otroligt vackert.

 

Nu hopppas jag att alla har haft en bra afton och att ingen ska behöva råka ut för någon olycka. Det är ju tyvärr en helg då framförallt många ungdommar drickar alldeles för mycket.

 

             Vi hörs i maj mina kära vänner.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards