Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Lite om dagarn i april

Av Love - 21 april 2010 20:43

Här sitter jag i nne i värmen och har det skönt men ute yr snön och marken är vit. Prata om aprilväder.

Vad har jag gjort dom senaste dagarna kanske ni undrar.

Ja jag har träffat dotter och varit på en liten inköpsrunda med vännen Anitha.        

  

 

Jag kunde inte motstå lite fler penseer och varsin vacker pelergon blev det också.

Efteråt hamnade vi som vanligt på konditori Vasa som har  så gott bröd. Vem kan motstå ja inte vi i alla fall.     

 

Dessa två tunikor hittade jag på Kappahl båda för 135:-

    

Lukas har varit här ett tag och ätit middag med oss.

Han behövde lite hjälp med en läxa och jag är så glad att han ber mig om hjälp.  Nu ska jag se på Tv. men återkommer i morgon.

 

Många kära hälsningar till er från mig.

                   Love.

 
 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

21 april 2010 21:06

Oj vilka billiga penseèr. Jag köpte mina för 7.90 styck. Jag skulle nog ha letat lite mer . hihi ha en bra kväll!

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

21 april 2010 23:26

Hej kära LOVE!!! Så glad att få se dig igen och läsa i din blogg!! Mycket fina bilder du visar!!! Härligt där man ser dig bland blommorna!!!
Förstår att äevn du är en KAPPP AHL Älskare!!! Jag köper också de mesta av mina kläder där. Bra kvalite..och bra varor/modeller...Lätt att hitta i butiken också...
Ser verkligen fram emot att få träfffas!! Vad jag förstår så blir det kanske nån större bloggträff också i Örebro...läste i Sitas blogg..tror jag det var. Jag skulle gärna att vi kunde några FÄRRE också träfffas tidigare i örebro... Gunilla, Lillis...och jag...och DU naturligtvis...Varför inte en mindre och gärna även den större i juni...som han skrev...Men mellan 1- 14 maj så kan jag säkert..och är mycket piggare då..om nån vecka...mindre ont..coh att jag då kam köra min egen bil...
har så ont i bröstkorgen..får sitta o massera av o till...hela tiden...
Kramen kära vännen!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

22 april 2010 08:18

Snygga tunikor du köpt. Oj, så mycket vackra blommor som du visar upp för oss. Att gå på kondis är en höjdare när det bjuds på gott kaffebröd.Fina kort
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

22 april 2010 09:03

Hihi... Tunikan längst ner har jag också, fast i rött. Köpte den till jul :)
Det är vansinnigt gott fika på Vasa, synd bara att jag inte äter sånt, just nu, kanske är bäst att tillägga :)

Kram

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

22 april 2010 14:00

Mysigt med så mycket blommor. Då får man känslan av att våren ändå är på väg, fast kallt är det.

Skomakar-Lisa var en knepig gammal tant när jag växte upp och iböand så liknar jag mig med henne. Därav namnet. Men nu är jag rätt och slätt Anita.

Vet du ... jag är precis lika glad över kontakten med dig. Det är så skönt att gå in här och läsa för det du gör och skriver om är självaste "Love-livet" och det gillar jag skarpt ser du.
Stor kram på dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 april 2010 18:08

Vilka fina foton du visar. Blommor blir väldigt vackra på kort av någon anledning.
Nu skiner solen här till skillnad mot igår för då snöade det, men den snön är väck nu som tur är.

Ha en fin kväll!

Kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 april 2010 18:44

Grattis kära Love till dina fina tunikor! De kokmer att bli jättesköna till sommaren.
Trevligt med shoppingrunda med goda vännen Anitha - ni tycks ha handlat klokt. Även kondisbesöket var ett klokt val ;)
Mina varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

22 april 2010 23:53

Hej Kära LOVE!!
Så trevligt at få se fina bilder och läsa!! Jag hoppas och räknar med att vi kunde träffas under någon av de första veckorna i maj...Jag ska inte jobba föörän 14 maj på natten. Och antar att om någon vecka till så har en del av den hemska intensiva "bröstkorgsvärken" lättat n hel del. Har hör att de tre första veckorana är jobbigast... Och när jag SNART, förhoppningsvis kan dra ner på mina STARKA medicinerna..så kan jag böja köra bil själv...
Vi får återkomma i denna planering/träff...
Träffat en Bloggvän i dag i E-tuna från HUSUM...Lagt in på bloggen, bilder...
Vi hör s snart igen!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
carina

carina

23 april 2010 12:10

hej min vän
hoppas att det är bra med dej här det toppen med oss alla jag vill önska dej en trevlig helg nu i stockholm så hörs vi av kram carina katterna

http://www.ladystar.be

 
Yvonne

Yvonne

23 april 2010 12:44

Vilka fina bilder du presenterar! Visst är det riktigt aprilväder! Ena stunden sol och värme, andra regn och tredje snö och isande vind. =) Men vi har inte fått någon snö som har lagt sig än!

I det bageriet skulle jag vilja frossa! Jag älskar kakor och bakelser, men godast är nog en trevlig smörgås faktiskt!

Och JA, jag har också upptäckt massor av likheter oss emellan! =)

Tack snälla för dina fina ord inne hos mig! Jag blir så lycklig varje gång någon SER kärleken mellan Michelle och Judith. Många glömmer liksom bort att hon är hennes mamma, även om hon inte bor här. Hon har själv burit henne i nio månader och kämpat sig igenom en 18 timmar lång förlossning. Och hon är underbar ihop med sin dotter! Ja, dom tillsammans! =)
Men Michelle har också fått lida mycket för det. Folk har kastat mycket fula ord efter henne och hon har fått kämpa hårt för att nå dit hon är nu... Så alla vackra ord som kommer till oss, går rakt in i hjärtat! Tack än en gåmg, du varma!

Många kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

23 april 2010 13:32

Kära Love!
Er dag på sta'n ser ut att ha varit skön...och god *fniss*
Jättefräcka tunikor du köpt! Dottern hjälpte mig rensa ut nästan allt i klädväg igår, så jag får väl snart ge mig ut på shoppingtur jag också, men då via postorder ;o)
Ha nu en riktigt skön helg min vän, kramar i massor skickar jag oxå!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

23 april 2010 14:56

Hej på dig LoppLoella! Härligt namn!
Tack för dina goa rader hos mig! Värmer så!
Förstår att du saknar dina djur...vi har ju bara haft Ditte i ett par år...fasar för när hemska dagen kommer!
Här i Hälsingland har det inte snöat nåt! Otroligt!
Kramen o ha en bra fredag!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards